43

Odpowiedź (moja) na pismo Wójta Gminy Włoszakowice kierowane do sklepikarzy.


Postanowiłem odpowiedzieć na pismo Wójta, kierowane do sklepikarzy. Pismo przedstawione jest w pod tym linkiem:http://wloszakowice.org/?module=post&id=53 . Pismo wklejam jako tekst (nie jako skan) gdyż w ten sposób jest bardziej czytelne. Zapraszam!

 

Jakub Makowicz

zam.                                                   

 

                                                                 Pismo do Wójta Gminy Włoszakowice

 

Szanowny Panie Wójcie.

Otrzymałem do rąk pismo jakie kieruje Pan do właścicieli sklepów prowadzonych na terenie gminy Włoszakowice. Stwierdzić muszę, iż pismo kierowane jest również do mnie. Prowadzę sklep internetowy, działalność mam zarejestrowaną we Włoszakowicach. Pragnę zauważyć, iż moja działalność jest uznawana przez Główny Urząd Statystyczny jako działalność identyczna do sklepów stacjonarnych. Z żalem zatem zauważam, iż w swej wrodzonej uprzejmości zapomniał Pan skierować owego pisma również pod mój adres. Mimo wszystko pozwoli Pan, iż odniosę się do Pana pisma.

Pana sugestie co do prowadzenia działalności gospodarczej są trafne i właściwe. Jednak są tak trywialne, podstawowe i oczywiste, że dziwi mnie to, że uważa Pan, iż lokalni przedsiębiorcy się co do nich nie stosują. Z Pana porad wynika, iż ma Pan bardzo niskie zdanie o jakości prowadzenia lokalnych sklepów, i że uznaje Pan lokalnych przedsiębiorców za osoby o bardzo niskiej inteligencji lub wręcz ułomne. Nie do końca jestem w stanie się z takim stanowiskiem zgodzić.

Kolejna kwestia, a raczej pytanie, które chciałem Panu zadać to Pana kompetencje i kwalifikacje co do udzielania porad ludziom prowadzącym od wielu lat działalność gospodarczą. Czy ma Pan w tym temacie jakiekolwiek doświadczenie? Z tego co wiem, przed objęciem gminnej posady zajmował się Pan naprawianiem telewizorów. Nigdy nie prowadził Pan działalności gospodarczej. Proszę mnie poprawić o ile moja wiedza na Pana temat jest niepełna. To, że jest Pan Wójtem gminy, nie świadczy o tym, że jest Pan przedsiębiorczy. Gmina jest instytucją oderwaną od wolnego rynku, nie jest narażona na obecną na wolnym rynku agresywną politykę zdobywania klienta, konkurencji. Defacto czy gmina prowadzona jest dobrze czy źle – i tak nie upadnie. Gmina jest „monopolistą” czego nie można powiedzieć o Włoszakowickich sklepach. Takie oderwanie od rzeczywistości w jakiej znajduje się Pan od ponad 20lat powoduje w mojej ocenie, iż ma Pan niewielkie poczucie zagrożeń czyhających w realnej codzienności na przedsiębiorców. Odniosę się do Pana uprzejmych porad punktacją analogicznie do punktacji w Pana piśmie:

  1. Jest rzeczą oczywistą znaną z Polski, iż tradycyjne sklepy przegrywają walkę o klienta z dyskontami. Czy uważa Pan, że kilka lampek LED oświetlenia zmieni sytuację? Zna Pan choć jeden taki przykład z Polski? Co Pan zrobił aby uchronić lokalną przedsiębiorczość przed wpływem dyskontów, które płacą podatki CIT poza gminą Włoszakowice? Uważa Pan, iż sklepikarze powinni eksponować towary poprzez witryny sklepowe na godziny nocne. Ma Pan na myśli również sklepy sprzedające piwo, nabiał, rzodkiewkę czy ryby? Zna Pan przykłady takowych sklepów? Bo tego nawet nie robią dyskonty! Eksponowanie towarów na witrynach jest domeną sklepów ekskluzywnych lub modowych. Dziękuje za poinformowanie nas o kosztach kamery odstraszającej złodzieja. Chciałbym Pana poinformować, iż koszt zakupu kominiarki zakrywającej twarz to około 15złotych. Zaś czapka z daszkiem w wielu miejscach rozdawana jest za darmo.
  2. Sugeruje Pan wprowadzenie koszyków, wózków do lokalnych Włoszakowickich sklepów. Chciałbym jednak uświadomić Pana, iż jedna z podstawowych różnic jakie dzieli „zwykły sklep” od dyskontu to ich wielkość. Jaki ma Pan pomysł na powiększenie ograniczonej powierzchni sklepowej? A może myśli Pan, iż każdego sklepikarza we Włoszakowicach stać na to, aby stworzyć własny dyskont?
  3. Sugeruje Pan, iż sklepy (niektóre) we Włoszakowicach są zaniedbane i obskurne. Czy mógłby Pan wskazać konkretnie o jakie sklepy Panu chodzi? Osobiście nie znam takich sklepów na terenie gminy Włoszakowice. Nie znam też sklepów, które celowo ograniczają miejsca parkingowe dla potencjalnych klientów.
  4. Sugeruje Pan, iż we Włoszakowickich sklepach obsługa jest niemiła. Jakie konkretnie ma Pan sklepy na myśli? Osobiście nie znam takich placówek handlowych na terenie gminy Włoszakowice.
  5. Sugeruje Pan, iż we Włoszakowickich sklepach nie dba się o higienę i czystość. Iż nasze sklepy są zagrożeniem dla ludzkiego zdrowia. Iż personel brzydko pachnie. Panie Wójcie, za przeproszeniem… czy Pan jest poważny pisząc takie rzeczy?
  6. Słusznie sugeruje Pan, iż wszyscy powinniśmy się dokształcać i uczyć języków. Jednak, przekonany jestem, iż doskonale wie Pan, iż nie jest łatwo znaleźć personel sklepowy znający języki obce. Często jest to trudne wśród urzędników. Czy obrażę Pana, jeżeli zapytam iloma językami się Pan posługuje? Ile jest w naszej gminie urzędników mówiących w językach francuski, niemiecki? Pytam o to, gdyż niedawno rozmawiałem z Niemcem, który nie potrafił się w naszej gminie porozumieć z nikim. Sprawę udało mu się załatwić dopiero gdy wszedł do Pańskiego biura. Sprawy jednak z Panem nie załatwił w języku niemieckim, lecz za pomocą gestów i „wymachiwania rękami”.
  7. Sugeruje Pan tworzenie grup zakupowych. Panie Wójcie – wspaniały pomysł jednak nierealny do zrealizowania. Dlaczego? Ponieważ w trudnych warunkach jakie stworzył Pan lokalnym przedsiębiorcom, konkurują oni nie tylko z dyskontami, lecz również między sobą. Pomysł byłby dobry… lecz nie dziś. Czy pamięta Pan moje pismo z 2010 roku, w którym sugerowałem Panu próbę podjęcia stworzenia we Włoszakowicach tzw. „Unii handlowej” mającej na celu zjednoczenia lokalnych przedsiębiorców, podjęcie wspólnej inwestycji co w efekcie miało uchronić ich przed wpływem dyskontów?

 

Na koniec chciałbym powiedzieć, iż nie zgadzam się z Pana stwierdzeniem, że gmina Włoszakowice wspiera działalność gospodarczą. Gmina wspiera tylko tych przedsiębiorców, którzy są Panu przychylni. Mi również był Pan przychylny kiedy serwowałem Panu komplementy. Takie są fakty i rzeczywistość. Odnosząc się również, do przytoczonego przez Pana stwierdzenia, że nasi Radni nie podnieśli podatków  (choć mogli) pragnę Pana poinformować, iż podczas jednej z sesji Rady Gminy sugerowałem Radnym podniesienie podatku od powierzchni gruntu/budynków/przestrzeni handlowej. Podwyżka ta miała być docelowo rekompensowana przedsiębiorcom płacącym podatki (PIT/CIT) we Włoszakowicach. Zaś uzyskana nadwyżka finansowa, kierowana miała być na wspomaganie rozwoju i prowadzenia lokalnej rodzimej działalności.

 

Z wyrazami szacunku   

Jakub Mąkowicz


Komentarze
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-10-23 19:13:03
Przechodni słuchaczu - i bardzo dobrze, że nie rozumiesz moich pretensji odnośnie faktu, że do mnie waligóra nie skierował tego pisma. Szukałem powodu aby mu odpowiedzieć. Ten może nie jest najlepszy... ale jest. Dzięki temu, że mu odpowiedziałem napisały o tym gazety, wielu ludzi dzięki temu dowiedziało się jakie są pomysły waligóry na rozwój Włoszakowic. Nigdy nie pisałem niczego "hejterskiego" o Włoszakowicach i nie napiszę! To wspaniałe miejsce i mam zamiar żyć tu do ostatnich dni. Ta strona i ja nienawidzi i hejtuje absurdy. Tak więc jak już to - hejterabsurdywaligory.pl ;]
Od: ~przechodni_sluchacz (Gość) z dnia 2014-10-23 17:34:30
Rozumiem, ze Wójt napisał wiele oczywistości w liście i można z nich szydzić, ale nie rozumiem oburzenia, że admin nie dostał tego listu ;-P Sam stwierdził, że prowadzi sklep internetowy, a nie tradycyjny. Czy sklep internetowy potrzebuje podświetlonej wystawki-nie, a może parkingu dla kientów-nie, o wózku, koszyku nie wspominając. Może rada uśmiechu na ustach jest cenna i przyda się każdemu ;-) Nie rób ze strony włoszakowice.org-> hejterwłoszakowice.pl, bo to takie Polskie by za dużó narzekać .
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-09-18 18:33:11
Min - być może nie zdajesz sobie nawet sprawy ile jest racji w tym co mówisz! Pośród tych kilkudziesięciu faktur, które udało mi się wydostać z gminy, są również faktury za usługi informatyczne dla UG Włoszakowice. Nawet sobie nie wyobrażacie, jak duże pieniądze wypływają poza Włoszakowice, poza Leszno i poza Wielkopolskę! Np. przebudowa bazy danych (zapewne subiekta), która wymaga wiedzy + kilka godzin czasu kosztowała naszą gminę ponad 20tyś!! Reperacja jednego komputera w urzędzie kosztuje 60pln... ale DOJAZD DO NAPRAWY KOSZTUJE 90PLN!! Czy w gminie nie ma informatyka? Może i nie ma... czy w naszej gminie nie ma informatyka? W tej gminie jest tyle absurdów... że abym miał się nimi wszystkimi zając... potrzebowałbym grupy kilku osób do pomocy :)
Od: ~min (Gość) z dnia 2014-09-18 15:59:24
źle się wiedzie sklepikarzą , bo przyklad nie idzie od góry - sama GMINA zaopatruje się poza jej terenem , dostawy towaru otrzymują z leszczyńskich firm,jakby tam towar był lepszy a obsługa czystsza , włoszakowicki rynek niszczy własna władza,,,,, każdy art. potrzebny do egzystencji gminy można kupic na jej terenie a nie sprowadzac z zewnątrz - również usługi , serwisy itp.....wspierajmy sami swój własny rynek.........
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-09-13 22:24:25
Gruby, miło znowu Cię widzieć! Jak zwykle mi pochlebiasz! :) Tej strony nie prowadzi firma, ani mafia... prowadzi ją jedna osoba - czyli ja. Fajnie czasem przeczytać komplement i stwierdzenie, że strona wygląda jakby prowadziła ją grupa ludzi! DZIĘKI!!
Od: ~gruby (Gość) z dnia 2014-09-13 21:38:54
Widze ze strona wloszakowice .org typowo dziala jako rozglosna przedwyborcz strasznie duzo mieszasz a sam niewiesz czego chcesz startowac w wyborach nie chcesz bo strach masz kandydata niemasz myslalem ze wasz prezes sowarzyszenia na rzeczy ktorych nie wiedza co zrobic w gminie zeby bylo dobrze cala wasza firma ktora juz umiera w bolach zastanow sie ty i ten caly org bo to jest dopiero mafia nie wyobrazam sobie was u wladzy.
Od: ~mieszkaniec gminy (Gość) z dnia 2014-09-11 20:22:14
http://www.wiocha.pl/1148916,PSL czy wójt jest z PSL ?
Od: ~obserwator (Gość) z dnia 2014-09-10 21:42:18
koniecznie chcą wyjść z tego bagna z twarzą.a my tak swoje wiemy,brawo radni jesteście wyjątkowi,zdolni do bólu.......
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-09-09 20:00:28
Na dniach będzie nowy post. Wplotę w niego dzisiejszą wypowiedź radnych (z sesji rady gminy). Stwierdzono, że "afera" z urządzeniem anty-podsłuchowym w gminie Włoszakowice, spowodowała, że gmina zyskała pozytywną sławę w regionie i w całej Polsce. Inne gminy biorą zaś z "nas" przykład. Ciekawe podejście do sprawy, prawda? :)
Od: ~radny (Gość) z dnia 2014-09-06 13:35:26
Alan co ty pleciesz -piszę o wójcie prawdę i wszystko jest emitowane .
Od: ~admin (Gość) z dnia 2014-09-06 11:28:58
Powinienem ocenzurowac Twoja wypowiedz? ;)
Od: ~alen (Gość) z dnia 2014-09-05 22:27:02
Dzięki-pozwalasz tylko wejść Tym ,którzy Ciebie popierają .Wstyd,ze każdy ,kto czyta tę strone nie może powiedzieć co myśli,bo jest cenzura.Zastanawiam się czy na Ciebie głosować?
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-09-04 16:24:32
Dzięki "bez skrzydeł"!! :)
Od: Bez skrzydeł z dnia 2014-09-04 16:10:35
@admin Na wójta, czy na radnego. Mój głos masz.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-09-02 14:22:55
ZGODA!
Od: ~obywatel (Gość) z dnia 2014-09-02 14:00:35
Wójt naprawdę przesadził,w głowie się nie mieści że człowiek który w gospodarce rynkowej nie przepracował nawet dnia pozwala sobie na takie rady.Od 24 lat żyje z naszych podatków,nie ma pojęcia jak trudno prowadzić firmę w tym kraju a tu taki tekst.Krzywdy mu nie zrobimy jeśli wybierzemy kogoś innego(dosyć się obłowił),ale musimy to zrobić dla dobra nas wszystkich.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-09-01 17:23:33
Gdybym ja postanowił kandydować na Wójta... to ludzie krytycznie patrzący na moją walkę z absurdami, stwierdziliby, że od dwóch lat działam w imię kampanii wyborczej a nie w imię walki z patologiami. Nie chcę zmarnować dwóch lat stresu, walki, gróźb i poniżenia, którymi nasz Wójt chciał mnie zniszczyć. Z całego serca chcę, aby w naszej wsi i gminie było normalniej. Kontrkandydat - myślę, że uda się go znaleźć, czy będzie idealny? Wątpię... nie ma osób idealnych. Będzie jednak o niebo lepszy od aktualnego wójta. Sam zaś będę kandydował na radnego, jak się uda to nadal będę walczył o jawność w finansach gminnych. Będę walczył o uczciwość samorządu... A jeżeli nowy Wójt będzie robił takie cyrki jak robi ten aktualny to niech wie i ma świadomość! WLOSZAKOWICE.ORG zawsze może wrócić!!
Od: Bez skrzydeł z dnia 2014-09-01 17:04:27
i przy okazji nie popełniali takich gaf, jaka miała miejsce :P
Od: Bez skrzydeł z dnia 2014-09-01 17:03:22
Dlaczego Ty adminie nie zostaniesz naszym kontrkandydatem? (tak, tak. Wiem dlaczego, już pisałeś o tym) Chcę jednak spytać kto wedle Ciebie (inni użytkownicy też mogą zaproponować, w sumie było by dobrze później zrobić ankietę nt. ten temat) kto byłby osobą godną piastowania tego stanowiska i przysłowiowego chwycenia za jaja ludzi tam pracujących, by wykonywali swoje obowiązki.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-08-28 19:46:42
Można wziąć jakąkolwiek litanię kościelną... i przypisać do niego naszego Wójta ;]
Od: ~marysia (Gość) z dnia 2014-08-28 19:31:13
1 .Jest jeden wójt 2. Wójt jest sędzią sprawiedliwym. 3. Za zło karze, za dobro wynagradza 4. itd :)
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-08-28 10:36:42
No wstyd, wstyd! Tylko nasi samorządowcy uważają, że ten wstyd to moja wina! Bo to ja wyciągam absurdy na światło dzienne. Nie pomyślą nawet, aby zmienić własne postępowanie, gdyż to ono tak naprawdę jest źródłem wstydu.
Od: ~radny (Gość) z dnia 2014-08-28 06:54:32
Ale wstyd dla mieszkańców naszej gminy ,wójt -wszechwiedzący-znachor z gminy.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-08-27 10:00:12
Jak widać... dobre i słuszne rady naszego Wójta poruszyły nie tylko mnie. Wójt Stanisław Waligóra na pierwszej stronie gazety ABC na CZERWONYM tle. http://screenshooter.net/2201125/vyhghfi
Od: ~obserwator (Gość) z dnia 2014-08-24 22:47:32
co do zarobków to taka moja aluzja,pewnie masz racje.dlatego ich jest brak,przykre to...
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-08-24 22:30:18
Powodów może być wiele. Np. popatrz na kontrkandydatów Wójta z poprzednich wyborów. Ten po wyborach tak utrudniał im życie, że niektórzy się nawet musieli wyprowadzić z Włoszakowic. Kolejny powód? Ludzie brzydzą się tą całą polityką, kłamstwami, ściemnianiami, układzikami... Normalny człowiek woli nie brudzić się takimi... "fetykaliami". Kolejny powód? Ewentualny kontrkandydat (który zapewne gdzieś ma stałą pracę) musi liczyć się z tym, że jest możliwe, że za 4lata będzie na bezrobociu. No chyba, że planuje tak jak aktualny wójt stosować nieetyczne sposoby przedłużania rządów, aż do emerytury. Wątpie aby znalazła się taka druga osoba jak p. Waligóra w całej gminie! Zarobki Wójta za małe? No nie wiem... zauważ, że za 2012 rok, nasz Wójt zarobił 200tyś pln. To nie mało. Jednak, tylko człowiek pazerny i bez serca będzie brał 200tyś rocznie, a dzieciom będzie kazał uczyć się z dorosłymi licealistami i uczniami zawodówki w imię oszczędności. Reasumując, dlaczego uważam, że ludzie boją się kandydować? Myślę, że jest przekonanie w społeczeństwie, że ewentualny nowy Wójt musi być taki jak ten aktualny. Ludzie myślą, że jak władza tak od zawsze wyglądała to tak wyglądać musi. Otóż NIE! Trzeba to myślenie zmienić! Wójt może być uczciwy, otwarty, uprzejmy, inteligentny i obrotny. Wójt nie musi być nienawistny, arogancki, władczy i despotyczny. To, że całe życie w wolnej Polsce żyjemy w rzeczywistości jaką zafundował nam p. Waligóra, wcale nie znaczy, że tak być musi zawsze!
Od: ~obserwator (Gość) z dnia 2014-08-24 22:12:04
to wytłumacz mi dlaczego nie ma zadnego chętnego o co tu biega?zbyt niskie zarobki czy co...
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-08-24 22:03:00
Wybory w listopadzie. Jak na razie jedynym 100% pewnym kandydatem jest nasz aktualny Wójt. Jeżeli nie znajdzie się kontrkandydat... to jedyną formą protestu przeciwko trzymaniu p. Waligóry przy władzy będzie bojkot wyborów.
Od: ~obserwator (Gość) z dnia 2014-08-24 21:49:19
to kiedy te wybory?i jakich mamy kandydatów?nasz włodarz przechodzi samego siebie...pozdrowionka dla administratora
Od: ~wolny (Gość) z dnia 2014-08-24 20:50:20
A TO CHŁOPSKI FILOZOF sam nie potrafił prowadzić szklarni i konflikty z zespołem i plajta-pomimo że pomidory były po 8zł/kg teraz 1zł a teraz pouczać. Widocznie śmierdział on i jego pomidory tak wynika zjego instrukcji . Na ochotnika był w PZPR co tłumaczy jego metoy-rodem z EGZEKUTYWY. My prywatna incjatywa tego NIE ZAPOMNIMY przy WYBORACH.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-08-24 13:00:36
Zgadzam się z Tobą Zizu w 100%. Nie jestem tylko w 100% pewien, czy tą wojnę uda się wygrać w pierwszej bitwie. Zmiany tak czy siak kiedyś nadejdą. Mam jednak nadzieję, iż stanie się to "wcześniej niż później".
Od: ~zizu (Gość) z dnia 2014-08-24 12:18:55
Jesli mamy do czynienia z byłym aparatczykiem partyjnym, to mamy do czynienia z typowym karierowiczem i człowiekiem bez honoru. Nie mozna od niego wymagać klasy i kultury. To pokolenie musi odejść i temu możemy pomóc w wyborach.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-08-23 22:26:50
Zgodnie z moją wiedzą nasz Wójt był działaczem PZPR.
Od: ~zizu (Gość) z dnia 2014-08-23 22:10:12
Ja pindole, chłop zwariował. Obraził całą duża grupe mieszkańców zajmujących sie handlem. Przebiegłem w myslach sklepy i hurtownie po których sie poruszam na terenie gminy i stwierdzam że wszedzie jest miło i estetycznie. Czego on chce? A tak z czystej ciekawości, jako że nie znam pradziejów, jak to sie stało że naprawiacz telewizorów został wójtem ? Czy był moze w PZPR ?
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-08-23 12:42:23
Raddny - nie jesteś w naszej gminie jedynym, który ma powody bać się wójta. Jak to koleżanka z Lipna stwierdziła w w komentarzu pod poprzednim postem - "zło karmi się strachem".
Od: ~raddny (Gość) z dnia 2014-08-23 08:36:06
Stasiu ośmieszasz rade i mieszkańców ja nie wychodzę do wyborców-brak argumentów. NIe mogę ci tego powiedzieć w oczy bo strace zlecenia z gminy. Stasiu dorośnij bądż STANISŁAWEM . Twoje rady=Fidel CASTRO JESTEM zdruzgotany, zrób coś oni nas zniszczą.
Od: ~Daniel (Gość) z dnia 2014-08-22 19:49:10
Wójtowi wieś śmierdzi... i wieśniacy...
Od: ~Johny (Gość) z dnia 2014-08-22 18:57:37
Wójt lubi pisać...... ale bzdury! :-)
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-08-22 15:44:47
Po prostu... "Wujek dobra rada"!
Od: ~XXX (Gość) z dnia 2014-08-22 15:39:44
Widać, że facet (wójt) lubi pisać! Pisał pisma kolegom wójtom przeciw parkowi ( tzw. parkowi jak sam mówi) i ci osiągnął? Pisał radnym teksty z ew. przeprosinami od p. Małeckiego, pisałi nadal pisze za sołtysa Malepszego z B.G.. Pisze do sklepikarzy ( przepraszam ich za to określenie) i może napisze za moment do producentów pomidorów , żeby na skutek embarga Putina zrezygnowali z ich uprawy i zajęli się uprawianiem kwiatków, ziółek na dekiel czy prostatę...!!! Rolnikom może zacznie radzić, aby nie siali rzepaku czy zbóż, jeżeli się to im nie opłaca. W Bukówcu , jak się często topią - posadzili by wiklinę lub ryż.. Wszystkiego w najbliższym czasie możemy doświadczyć, czytaj przeczytać.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-08-22 15:28:20
hehe... najpewniej tak było! ;]
Od: Maja z dnia 2014-08-22 15:22:37
Nie no bez jaj, nie wierzę, że to pismo to jest tak na serio .... wojtowi na pewno przez przypadek sie wcisnął enter i wydrukował to pisemko teraz zamiast 1 kwietnia na prima aprilis
Od: ~Max Kolanko (Gość) z dnia 2014-08-22 15:04:50
TAK! Sklepy przegrywają z marketami bo sklepikarze śmierdzą! Co za tępak! W głowie się nie mieści!!

Kategorie

- ZABYTKOWY KOMPLEKS PAŁACOWY - ZBARZEWO!
- Absurdy z Włoszakowic
- Tematy z kategorii mało poważne, lecz ważne!
- Budżet gminy Włoszakowice za rok 2016.
- Respektowanie prawa w gminie Włoszakowice.
- Inwestycje w gminie Włoszakowice.
- Nieszczęśliwe zdarzenia na terenie gminy Włoszakowice.
- Spojrzenie na pracę samorządowców.
- Stowarzyszenie na rzecz rozwoju gminy Włoszakowice
- Wydarzenia kulturalne.
- Inicjatywa Społeczna w gminie Włoszakowice.
- Włoszakowickie cuda natury.
- Ciekawe informacje dotyczące gminy Włoszakowice.
- Wybory samorządowe 2018.

Twój profil

Jeżeli posiadasz konto na naszym blogu Zaloguj się lub utwórz Nowy profil

Ostatnio zarejestrowani

- mike98
- GBrozavetrov
- Brerretymaf
- 667274635
- 2.3 Quad 4 OHC

Facebook