32

XXXVI Sesja Rady Gminy Włoszakowice


Na prośbę kilku osób zamieszczam nagranie/przebieg XXXVI Sesji Rady Gminy Włoszakowice, która odbyła się 10.07.2014. Była to jedna z krótszych sesji jednak wcale nie było nudno. Warto obejrzeć całe spotkanie Radnych. Dla niecierpliwych załączam jednak mały skrót wydarzeń:

- 16 minuta - informacja o przekazaniu przez firmę Werner-Kenkel Sp. z o.o. darowizny "celowej" w wysokości "do 180tyś pln" na rozbudowę Włoszakowickiego Domu Środowiskowego (chodzi tu zapewne o fundację imnienia Wernera Kenkla).

- 30 minuta - Radna Poloszyk tłumaczy się z faktu wyproszenia mnie z zebrania wiejskiego w Dłużynie (gdzie jest sołtysem). Zebranie wiejskie ma formę publiczną. Radna Poloszyk zdaje sobie sprawę, że uniemożliwiając obserwacje zebrania w Dłużynie złamała prawo, jednak i tak zdaje się dyskutować z przepisami. Jednym z jej powodów wyproszenia nas było zdarzenie, że któryś z kolegów obecnych tam ze mną nie powiedział do niej "dzień dobry". Ja wcale nie żartuje, sami posłuchajcie wypowiedzi Pani Sołtys/Radnej. Nie wiem co ma do mojej skargi fakt, iż ktoś nie powiedział Pani Radnej "dzień dobry" podczas gdy tą skargę składam ja. Nie wiem dlaczego mój kolega nie powiedział szanownej radnej tych słów przywitania. Jednak wiem z własnego doświadczenia, że Pani Radna/Sołtys NIGDY NA TE SŁOWA NIE ODPOWIADA. Po prostu unosi główę i udaje, że nie widzi kto się z nią wita. Podczas własnych tłumaczeń, Pani Radna zadała mi pytanie, na które chciałem i miałem zamiar szeroko odpowiedzieć podczas regulaminowego punktu obrad Sesji Rady Gminy czyli "Wolne głosy i wnioski". Niestety... prawo jest "do bani" jeżeli nie pasuje naszym samorządowcom. Nie dopuszczono mnie do głosu (choć na nagraniu widać, że wielokrotnie upraszałem się o udzielenie czasu na moją odpowiedź). Wypowiedzieć dano mi się dopiero jak p. Przewodnicząca zamknęła obrady sesji przy okazji obscenicznie łamiąc prawo uczestnika sesji do wypowiedzenia się.

- 42:30 - Radna Poloszyk - wyraźnie uniesiona i tak spełniona darowizną firmy Werner-Kenkel, jakby sama wyłożyła ją z własnej kieszeni, zwraca w moim kierunku uwagę, iż ja również powinienem uczestniczyć w życiu społecznym jako "darczyńca". Zastanowiło mnie to, jak o "darowizję" w moim kierunku może upraszać się osoba, wobec, której nie mam zaufania odnośnie uczciwości i praworządności. Jednakże, zadeklarowałem udział w każdym społecznym projekcie o ile nie będzie on wyglądał na zasadzie "daj pieniądze a my będziemy społecznikami". Łatwo być społecznikiem za cudze pieniądze, prawda? Pomyślałem sobie wtedy dwie rzeczy. Jeżeli Pani Radna Poloszyk zwraca mi w ten sposób uwagę, to zapewne ma ku temu moralne prawo. Nie dopuszczam myśli, iż tak poważna osoba przygaduje mi "jak kocioł garnkowi", i że zapewne świeci przykładem jako lokalny społeczny darczyńca. Jako, iż ogólnie Radni powinni świecić przykładem - jako jeden z wniosków wysłanych po tej Sesji Rady Gminy było pismo oczekujące ujawnienia danych wszystkich Radnych "darczyńców", którzy swój urząd Radnego pełnią społecznie, a wszystkie dochody pochodzące z diet radnych przekazują na lokalne cele społeczne. Wniosłem też o to, aby uchwałą Rady Gminy pochwalić społeczną postawę samorządowców, również Wójta aby przed wyborami naświetlić potrzebę prospołecznego działania samorządowców (czyli aby wszyscy oddawali swoje diety/wynagrodzenia), nie zaś grupy ludzi szukających dostatniego i wygodnego życia. Moi drodzy - nie uważam, że 200tyś rocznie (~18tyś miesięcznie) to było "minimum socjalne" Wójta, który przy mniejszych zarobkach przymierałby głodem. Uważam, że ze spokojem wystarczyłoby 4tyś wynagrodzenia miesięcznego, zaś za pozostałe 150tyś pln zaoszczędzonych w przeciągu roku, Wójt mógłby poczynić wiele dobrego dla społeczeństwa. Jeżeli dodamy tutaj diety radnych (70tyś rocznie) uzyskamy kwotę 220tyś pln i wtedy nasz nastawiony na "prospołeczne" działania samorząd, którego uczciwość i brak zachłanności jest rzeczą oczywistą byłby większym lokalnym darczyńcą niż Werner-Kenkel Sp. z o.o.. 

- 54:13 - Informacja w sprawie sprzedaży plaży w Boszkowie.

- 60:15 - Radny Lipowy wygłasza swoje pretensje wobec Lasów Państwowych. Zostawię to bez komentarza. Przypominam, iż mamy w Polsce ustawowy, całoroczny zakaz wjazdu do lasów. Każda nieoznaczona droga (w lesie) jest drogą leśną, po której nie można poruszać się pojazdami mechanicznymi. Też bym sobie chciał poszaleć na błotnistych drogach w złączonym 4x4. Jednakże, biorę pod uwagę, że las to dom zwierząt. Po drugie zaś - z prawem się nie dyskutuje. Trzeba je jednak najpierw znać. Od Radnych jak widać nie możemy tego oczekiwać.

- 66:00 - Widać wyraźnie, jak Przewodnicząca Rady Gminy, w sposób celowy udziela mi głosu dopiero po zakończeniu Sesji Rady Gminy, tak aby moja odpowiedź na pytania czy też wypowiedzi Radnych nie była protokołowana. Podczas tej "wolnej" lecz wyraźnie skrępowanej wypowiedzi udało mi się zamienić słowo z Radną Poloszyk, z Radnym Lipowym, Radną Przezbór oraz z Radnym Jagodzikiem, który jak widać... nie zaprzeczył, że jego osobiste zdanie na temat pracy Rady Gminy Włoszakowice jest negatywne.

 

 


Komentarze
Od: ~Aras (Gość) z dnia 2014-09-23 10:22:10
Muszę przyznać, że jestem zdruzgotany ...... zwłaszcza niewiedzą radnego Lipowego, który nie ma bladego pojęcia na temat Ustawy o Lasach. Jednym słowem żal, że człowiek będący radnym wygaduje takie bzdury nie wiem czy się śmiać czy płakać, ale kwestia zagrodzenia dróg gminnych leśnikom rozbawiła mnie od łez i jednocześnie dała mi do myślenia że osoby mające wpływ na działanie gminy tak bardzo są na ,,bakier'' w kwestii znajomości przepisów. Pozdrawiam
Od: ~PacMan (Gość) z dnia 2014-07-29 10:19:13
Czysta zła energia, zło i nienawiść. Zniszczyć i unicestwić! Skąd to się w nich bierze? Ci ludzie siedzą w pierwszych ławkach w kościele! Czy oni wiedzą co sobą reprezentują?
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-07-27 21:30:10
Jestem w jednym kawałku... ale i tak zdruzgotany ;)
Od: Maja z dnia 2014-07-27 13:43:35
Obejrzałam film z sesji...głosowałam na tych radnych w poprzednich wyborach, mój głos się zmarnował...szkoda...Zauważyłam pewną zależność widoczną zwłaszcza na końcu nagrania u niektórych radnych przy bardzo duzym poziomie agresji i nienawiści występuje jednocześnie nikły poziom wiedzy i inteligencji. Dobrze,że wyszedłeś z tej sesji cały Admnie:)
Od: ~prywaciarz (Gość) z dnia 2014-07-26 08:26:09
POPIERAM ADMINA WOJT TO PRZECIETNIAK PROSZE POKAZAC CO MAMY W GMINIE ZROBIONE PONAD TO CO W GMINACH OKOLICZNYCH I DOTYCZY TO RADY.PISZESZ O PLAZY - BARDZO NORMALNIE BYLES- WIDZIALES -STWIERDZILES I KONIEC. RADNI-NIE BYLI-NIE WIDZIELI-GLOSUJA JAK MIELI NAKAZANE-DEMOKRATYCZNIE???DO RADNYCH PRZYGOTUJCIE SIE NA TRUDNE PYTANIA-JESTESCIE JAK SEMAFORY.NALEZY MIEC WLASNE ZDANIE.PROSZ RADNYCH O JAKAS INCJATYWE -POMYSLY. OCZYWISCI ZE WOJT ZA TO SREDNIACTWO I BRAK POLOTU ZARABIA ZA DUZO.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-07-26 06:02:11
Adam - pewnie i masz rację. Dużo/mało to zawsze kwestia subiektywnej oceny. Czy 18tyś pln miesięcznie to dużo? Postaram się w moją subiektywność dorzucić nieco obiektywności i porównam zarobki naszego Wójta do danych ogólnodostępnych. Wójt zarabia 6 razy tyle ile średnia zarobków w gminie Włoszakowice (a ta gmina zaliczana jest jako najzamożniejsza w leszczyńskim). Wychodzi na to, że Wójt zarabia więcej niż 80/90% mieszkańców gminy, a to wątpliwe aby, aż tylu ludzi kończyło tylko 8 klas. Wójt zarabia tyle co prezydent Warszawy, która jest ~150 razy większa. Wójt zarabia wielokrotnie więcej niż radni, który mają prężne przedsiębiorstwa. Wójt zarabia 18tyś pomimo, iż wmawia nam, iż jego praca jest społeczna (czyli domyślnie powinna być za darmo). Idąc dalej... jakie kwalifikacje ma nasz Wójt? Co mógłby robić, gdyby go nie wybrano na kolejną kadencję? Żadna firma nie potrzebuje przecież kandydata na stanowisko "wykwalifikowany despota". Wójt wybrany był za czasów, kiedy to włodarza nie wybierało się w wyborach bezpośrednich (radni go wybrali). Później korzystał tylko z faktu, iż w Polsce obecny Włodarz jest zawsze faworytem. W ten sposób ponownie na krzesło wójta/burmistrza wybierano w Polsce nawet ludzi z wyrokami. A efekty? Efekty są takie, że nie ma pieniędzy na zabezpieczenia mienia ludzi, a są pieniądze na "nartostradę". Radni zaś zamiast mieć o to pretensje do Wójta... za brak pieniędzy w gminnej kasie mają pretensje do stowarzyszenia. No wybacz Adam - ja wciąż uważam, że Wójt zarabia dużo za dużo. Przynajmniej ten Wójt - być może innego Wójta oceniałbym lepiej, jak to mówisz... po "efektach jego pracy". Efektywność pracy naszego Wójta, najlepiej oceniłbym po tym w jaki sposób wydaje nasze pieniądze. Jednak on broni się przed udostępnieniem informacji publicznej. Jeżeli to robi... to ja w domyśle muszę przyjąć, że ma powód dla którego to robi, i że jest tam wiele rzeczy których się wstydzi i boi ujawnić aby znów nie być pośmiewiskiem w TVP (jak w przypadku urządzenia do wykrywania podsłuchu).
Od: ~adam (Gość) z dnia 2014-07-25 23:42:09
Panowie, od czasu do czasu widzę, że wielu ludzi boli to, ze wójt zarabia tyle a tyle. Zadne wielkie pieniadze to nie sa. Pomijam subiektywną ocene pracy(lepiej lub gorzej), jednak nie sa to żadne kokosy. Byc moze są to ogromne pieniadze dla ludzi, ktorych edukacja skończyla się na 8 klasie, lub tych, ktorzy wierzą tylko w O. Rydzyka, Jarka i zamach w Smoleńsku. Oceniajcie po wynikach, nie czepiajcie sie wyplaty. Niech nawet zarabia i 1 milion złotych, tylko niech praca będzie warta tej wyplaty.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-07-25 21:00:22
Byłem dziś specjalnie "zwiedzić" omawianą przez radnych plażę. Co się okazuje? Radni wprowadzają nas w błąd. Nie ma tam przebiegać "marzenie wójta" czyli jego Boska promenada... bo ta działka odcięta jest od świata!! Plaża jest za ośrodkami wypoczynkowymi, w sumie jakbym nie wiedział... to nie poznałbym, że one nie należą do tych ośrodków. Ośrodki i tak z niej korzystają, nawet podczas gdy nie jest to ich własność. Jeżeli ktoś martwi się o to, że ten kawałek ziemi pomieszany z chaszczami odetnie jezioro od turystów... TO NIESTETY SIĘ SPÓŹNIŁ! DOOKOŁA JEZIORO JEST SPRZEDANE! Dlaczego teraz nagle robi się hałas? Z każdej strony plaża odcięta jest od świata!! Co prawda... jest tam dróżka... ale przebiega przez prywatną działkę, którą równie dobrze ktoś jutro może zablokować. Zaczynam mieć wrażenie, że tu nie chodzi o to co jest obiektem sprzedaży... chodzi zaś o to, kto ją ma kupić. Zastanawiam się, czy aby nie przedstawić tego tematu jako osobny post. Bo czuje, że nasz władca załatwia w taki sposób swoje prywatne zatargi. Prawo znowu nie pasuje Wójtowi... chciałby odciąć ośrodki wypoczynkowe od plaży. Dlaczego? I po co? Komu innemu niż ośrodkom wypoczynkowym, które jako jedyne przylegają do tej części jeziora zależy na tej plaży? Kto inny dbał o nie przez wszystkie ubiegłe lata? Lepiej aby tą plaże kupił gminny radny za pośrednictwem stowarzyszenia, w którym prezesuje? Po co miałby to robić jak nie po to aby zaszkodzić przedsiębiorcy i postawić tam szlaban... "szachując" tym samym społecznie działającego przedsiębiorcę, który nie zawsze zgadza się z Wójtem.... Tak się załatwia sprawy w gminie Włoszakowice! Tak się zyskuje popleczników?
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-07-25 15:52:16
Mam bardzo mieszane uczucia odnośnie sprzedaży tej działki. Z jednej strony "serce by chciało" aby jezioro było ogólnodostępne i "państwowe". Z drugiej jednak strony, Boszkowo w gminie Włoszakowice jest przykładem jak można nieumiejętnie zarządzać wartościowymi gruntami równocześnie zaprzepaszczając potencjał rozwojowy Boszkowa. Ponownie potwierdza się teza, że to co "państwowe" to zdziadziałe, zaniedbane, zmarnowane. Nasza gmina jest zupełnie dziwna. Niby gminne boisko we Włoszakowicach... a zagrodzone jakby było prywatne. Dzieci grać mogą sobie na łące... a najlepiej to niech idą na piwo. Jedyna nadzieja, że coś się zmieni jest w przedsiębiorczych rękach. Bo to, że wójt coś zrobi... no cóż... czekamy na to bezskutecznie od 20lat. Być może w końcu region zyska więcej szans i w końcu ktoś się zaopiekuje terenami nadjeziornymi. Przestaną tam rosnąć chaszcze, a zaczną biwakować plażowicze. Przykładem jest plaża przy Sułkowskim. Czy Boszkowo straciło na tym, że plaża jest w prywatnych rękach? Nasz wójt przynajmenij uważa, nie. Uważa, że ta inwestycja "przyciąga ludzi z pieniędzmi". W przypadku tej aktualnie sprzedawanej plaży, która nie jest "plażą główną", jest na uboczu i mało kto tam chodzi, wójt ma odmienne zdanie i czuje sprzeciw. Z czego to wynika? Z czego wynika sympatia do jednego przedsiębiorcy i antypatia do drugiego? Chciałbym wiedzieć, bo chciałbym w końcu dowiedzieć jakim kosztem zyskuje się przychylność samorządu.
Od: ~prywaciarz (Gość) z dnia 2014-07-25 13:00:13
tak nieudolnie klamac moga tylko radni i urzędnicy gminy-dotyczy to zbycia plazy. dziwne ze doświadczeni radni powiatowi te brednie powtarzają -widać ze tak chcą. Ci sami radni kupowali grunty od gminy bez przetargu to jest OK. RADNI POKAZCIE PLAZE GMINNE W BOSZKOWIE-WSTYD.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-07-24 09:36:09
Boy - na oczy w życiu nie widziałem leszczyńskiego starosty. Nie twórz mi tu powiązań... o których sam nie wiem. Akurat ja uważam, że stanowisko wiejskiego radnego nie powinno być polityczne. I to nie ważne czy to prywatna partia Wójta, czy partia ogólnopolska. A co do wypowiedzi "prywaciarza" - fajnie, że zauważyłeś, że przebieg sesji rady gminy to inscenizacja prowadzona przez kiepskich aktorów. Wójtowi bardziej zależy aby Boszkowo zgniło, niżby ktoś inny odebrał mu nad Boszkowem całkowitą władzę. Jak to się mówi - Wójt chce zwyciężyć za wszelką cenę, nawet jakby miał rządzić zgliszczami i popiołem.
Od: ~prywaciarz (Gość) z dnia 2014-07-24 07:40:00
widać wyraźnie na filmie z sesji ze ktoś inny może kupic plaze tylko nie on.jak znam tego gościa to sobie bardzo dobrze radzi bez \"troski\"radnych i tego pal..... byłem i widziałem ten kawalek plazy 80% to bagno. radna zadala pytanie bez sensu a wszyscy radni byli natychmiast zorientowani.no i to wyjaśnienie urzędnika-kłamstwa.radny lipowy i jagodzik to sa wybitne umysły-sam rozum
Od: ~Boy (Gość) z dnia 2014-07-24 00:02:30
Jak admin tej strony wystartuje na radnego to pewnie z listy PO lub jakieś innej, ale która jest pod kierownictwem starosty powiatu leszczyńskiego ! Zobaczymy :)
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-07-23 12:16:36
Nasz mądry Wójt uważa, że jak oddamy plaże w prywatne ręce to będzie tam płatny wstęp. No i pewnie właśnie z tego powodu jest płatny wstęp na gminną plażę przy porcie jachtowym! Plaża dostała się w PRYWATNE RĘCE PANA WÓJTA i jest zonk.
Od: ~leszczyński (Gość) z dnia 2014-07-23 12:06:53
Wstyd!!! Nie macie czym się zajmować - wjazdem do lasu kpina. Albo sprzedażą plaży - faktycznie zablokuje im przejście wokół jeziora. Czy ktokolwiek z tych radnych wie jak wygląda przejście wokół jeziora - przecież tam i tak nie ma dojścia ani z jednej ani z drugiej strony. Albo urzędnik który referował - widać było że też był zorientowany chyba się nie przygotował. Ciekawe dlaczego interesują się teraz sprzedażą plaży, a jak trzeba było posprzątać plaże to nie był ich problem. Niech sobie porównają jak wyglądają plaże gminne a jak plaża przy Sułkowskim. Gdzie lepiej pójść?
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-07-22 20:18:56
Wszyscy radni będą mieli okazję popisać się swoją prospołeczną dobroczynnością. Poprosiłem o ujawnienie "listy" radnych, którzy na cele społeczne przeznaczyli wynagrodzenie pochodzące z gminy. Ciekaw jestem... czy lista będzie długa. "Kolego radnego" - dzięki za dobre słowa. Ja też kiedyś miałem kolegę radnego, co ciekawe początkowo wspierał mnie w stworzeniu tej strony (hasło przewodnie "zbudujmy Wójtowi pomnik" pochodzi właśnie od niego). Ostatecznie jednak zwyciężyła jedność z Wójtem.... a ja straciłem kolegę :(
Od: ~kolega radnego (Gość) z dnia 2014-07-22 20:07:38
Dziękuje Wam za pokazanie wszystkim jak wygląda "demokracja" we Włoszakowicach. Poziom wypowiedzi oraz nurtujące radnych problemy wołają o pomstę do nieba. I jeszcze pytanie czy wielki "pun" wójt nie powinien uczestniczyć chociaż w nadzwyczajnej sesji rady gminy. Wstyd!!!
Od: ~Tatar (Gość) z dnia 2014-07-22 19:59:49
Panie Radny Lipowy, jeżeli chce Pan wjeżdżać autem do lasu to proponuję Panu kandydować do sejmu czyli do władzy ustawodawczej i wtedy zmienić ustawę. Uchwałą Rady Gminy nic Pan nie zmieni, ale o tym powinien Pan wiedzieć. Wstyd że mamy takich radnych. I jeszcze jedno, czy przekazał Pan choć jedną złotówkę na cele społeczne - pomijam 1% odpis podatku na organizacje pozarządowe, ale i tego nie jestem pewien.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-07-22 14:09:19
Piszę o najnowszym dostępnym oświadczeniu Wójta. Być może w 2013 roku była to wyższa kwota. Jeżeli jednak chodzi o pytanie, które kierujesz do Radnych, to ja Ci mogę na nie od razu odpowiedzieć. Wysyłałem w tej sprawie skargę do Rady, skarżyłem fakt nieobecności Wójta na sesjach Rady Gminy pomimo obowiązku zapisanego w statucie gminy Włoszakowice. Radni jednak uznali, że obowiązek to przywilej... a nie obowiązek. Wójt może z tego "obowiązku" skorzystać lub nie. Jest tu sens? Myślisz, że to jedyna skarga czy wniosek, którzy odrzucili w sposób bezsensowny? Pismo w tej sprawie już wysłałem do Wojewody Wielkopolskiego. Wpadnij na stronę za kilka chwil... Radni wysłali "dziwne" pismo do Stowarzyszenia, którym chętnie się podzielę!
Od: ~obywatel (Gość) z dnia 2014-07-22 13:50:10
Admin piszesz o wynagrodzeniu wójta który do dziś nie przedstawił oświadczenia majątkowego za 2013 rok ,jedyny z pracowników gminy,ale przecież on nie musi.Myślę ,że przed wyborami nikt tego oświadczenia nie zobaczy,nie musi tego oświadczenia przedstawić bo nasze prawodawstwo jak zwykle jest do niczego ,nie ma terminu w którym włodarz musi to zrobić. Jeszcze jedno ,ale to już pytanie do radnych (pracodawcy wójta któremu płaci olbrzymie pieniądze) czy wójta obowiązkiem nie jest brać udziału w posiedzeniach Rady ,chociażby przy składaniu sprawozdania z wykonania budżetu.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-07-22 09:54:43
To co piszecie to prawda. Wzięcie na siebie odpowiedzialności za zmiany idące w kierunku "normalności" w tej gminie to sprawa ważna. Myślę nad tym aby kandydować na radnego. Mam zamiar też nawoływać innych kandydujących radnych (również tych z grona Wójta) do całkowitej rezygnacji z diet, wynagrodzeń tak aby działanie dla gminy było całkowicie społeczne. Mam też zamiar brnąć w kierunku znacznego ograniczenia wynagrodzenia Wójta. To co zarabia nasz włodarz... to stanowczo za dużo. Posada samorządowa w tak małej gminie... nie powinna być sposobem na wygodne i dostatnie życie. Jednak ja... jak i każda osoba ma swoje wady. Jedną z nich jest to, że ja nie jestem politykiem. Nie jestem mówcą. Jestem po prostu człowiekiem, który ma swoje zdanie i się go nie wstydzi ani nie boi okazywać. Jak widzę jakie polityczne ceregiele są wymagane aby zostać samorządowcem... to powoli mi się odechciewa. Aby zostać zwykłym radnym... trzeba mieć KOMITET WYBORCZY! Śmieszne? No może i śmieszne... ale prawdziwe! Jak widać ustawodawca na siłę wpycha politykę również do małych wsi i miasteczek. Szkoda! Jesteśmy zbyt małą społecznością aby zamiast zwykłych ludzi rządziła polityka!
Od: ~El Chico (Gość) z dnia 2014-07-22 09:18:13
Adminie widać nie zwalniasz tempa, brawo ! Osobiście mam tylko nadzieję że do wyborów wystartują inni ludzie niż obecni radni... Adminie Twoje stanowisko co do kandydowania na wójta znamy a może pomyślisz o byciu radnym ? Pozdrawiam :)
Od: ~obywatel (Gość) z dnia 2014-07-22 09:07:05
Czytam te komentarze ,z reguły bardzo trafne tylko co z tego wynika? Myślę że większość z Was to ludzie młodzi i to Wy powinniście zmieniać tą "wójtową rzeczywistość".Po prostu trzeba startować w wyborach i je wygrywać ,należy tylko zmobilizować elektorat młodych,żeby zaczęli w ogóle brać udział w wyborach. Cenie to co robi admin. ale to za mało ,żeby naprawdę coś zmienić musicie być tam gdzie decyduje się o naszych sprawach.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-07-21 21:26:47
Hymn to chyba nienajlepszy pomysł. Zwłaszcza gdy ja tam jestem twórcą wszelkiego zła ;) A żeby Bóg chronił p. Waligórę? Niech mu stwórca da długie życie w zdrowiu, byleby nam nie szkodził!
Od: ~Max Kolanko (Gość) z dnia 2014-07-21 18:57:21
nic tylko wymyślić hymn! Oh why can't u see? Waligóra is the key! God save Stanislaw! A admina przegnaj na sto lat! :):)
Od: ~Daniel (Gość) z dnia 2014-07-21 18:46:27
Socjalizm jest kultywowany. Potworzonych jest mnóstwo gminnych spółek, instytucji, fundacji. Nawet port w Boszkowie jest "gminny". Do tego wszystkiego tworzy się nową instytucję do rozwoju "sportu i rekreacji". Niby Włoszakowice są "wolnorynkowe" a tak defacto największym pracodawcą w gminie nie jest kenkel a Wójt Waligóra! Wraca tzw. "państwówka" w której albo siedzisz cicho albo masz pracę. Dodatkowo, co druga prywatna firma tutaj działająca musi mieć "wtyki" w gminie aby z nimi współpracować ,istnieć i wygrywać przetargi. Reszta boi się odezwać aby nie mieć problemów z urzędem. Demokracja? Przyjdzie nam na nią poczekać jeszcze kilka stuleci...
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-07-21 17:49:25
Nasz Wójt często mawia "nasza partia to społeczeństwo". Tak to u nas jest Mati. No i może faktycznie ludziom młodszym łatwiej zrozumieć, że świat może wyglądać inaczej niż jednopartyjność, z której po 1989r. "wyrósł" już nasz kraj. Polska przecież też była ludowa, czyli dla ludzi... wszystko było robione dla ludzi. PRoC - Peoples Republic of China - tam ustrój też jest typowo stworzony "dla ludzi". Wszystko co tam jest czynione przez rząd jest czynione dla dobra Chińczyków. Takie przynajmniej tłoczone są do ludzkich głów pozory. Czy koniecznie musimy mieszkać w miejscowości, gdzie miejsce może mieć tylko jeden właściwy i prawidłowy światopogląd? Czy wierzyć można, że Ci ludzie naprawdę nie widzą, że tworzą małą namiastkę "Peoples Republic of Waligóra"? Czy naprawdę nie mamy jeszcze dosyć Polski Ludowej?
Od: ~Mati (Gość) z dnia 2014-07-21 17:22:12
Właśnie nie stricte o wiek chodziło a o "dawny" sposób postrzegania rzeczywistości przez władze... Niemniej jednak wiek też ma chyba coś do rzeczy, bo jak wspomina admin nikt nie chce się wychylić - strach? tchórzostwo? brak własnego zdania? Po co się wyróżniać, jeszcze dieta poleci jak odwołają (wiem, że nie można (poza paroma wyjątkami) odwołać radnego, ale są w kraju przypadki niezgodne z prawem, a we Włoszakowicach przecież wszystko musi iść "po linii partii", niezależnie od 'reszty' ;])
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-07-21 17:01:02
Nie zwalajmy wszystkiego na "dojrzały" wiek ;) Tutaj musi być coś więcej. Dziwne jest to, że radni mają jedno zdanie, jeden głos, jedno stanowisko, jedną opinię, i że jest ona zgodna ze stanowiskiem Wójta. Już kiedyś wspominałem... jak się jeden Radny "wyłamał" i ze mną porozmawiał, to potem żalił się, że stawiają go pod murem i robią z niego kapusia. Od tego czasu jest "wierny jedności". Taki chcemy mieć samorząd? Rada Gminy to nie jedna Z GÓRY NARZUCONA myśl, opinia, pogląd. Rada Gminy to (powinna być) grupa 15 różnych radnych, którzy RADZĄ... a nie słuchają "mądrych rad". To nie mogą być ludzie, którzy uginają się przed zastraszaniem i robieniem z nich "kapusa" tylko dlatego, że odważyli się mówić jak wygląda praca naszego gminnego samorządu. Jak tacy mają być radni... to na miłość Boską... po co nam to? Po co udawać, że we wsi, w której niepodzielnie rządzi wójt jest organ uchwałodawczy? Po co zgrywać pozory? Może od razu ogłośmy Monarchię (lub despotyzm jak uważa Radny Jagodzik) i będzie problem z głowy. Będę przynajmniej jako bloger wiedział, że mam siedzieć cicho.
Od: ~obserwator (Gość) z dnia 2014-07-21 16:11:48
Średnia wieku naszych radnych to 65+ także nie ma co się dziwić że te narady tak mizernie wypadają
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-07-21 13:43:56
Zgadzam się Mati. Wielokrotnie wskazywałem, że nasza lokalna władza bardzo dobrze zna poprzedni system. Aktualnego nie zna wcale. Uważają się za "my". Nikt tam nie ma własnego zdania bo liczy się "my". "Oni" zaś (czyli np. stowarzyszenie, starostwo, nadleśnictwo) są wszyscy źli. Czyli "my=dobrzy", "oni=źli". Być może jak się żyje w świecie o dwóch kolorach, łatwiej jest go zrozumieć? Po co odcienie kolorów jak wszystko może być czarno-białe? Po co zastanawiać się czy ktoś ma rację... jeżeli "my" mamy rację?
Od: ~Mati (Gość) z dnia 2014-07-21 11:54:47
Film mnie osobiście 'przeraża'... Tam nie ma na prawdę nikogo "młodszego", z jakimiś ambicjami i trochę innym tokiem myślenia? Podział na "myśmy" i "oni" (myśmy oczywiście zrobili, a oni spieprzyli :-)) chyba trochę nie pasuje do obecnego 'ustroju'. To dziadostwo nadaje się tylko do muzeum...

Kategorie

- ZABYTKOWY KOMPLEKS PAŁACOWY - ZBARZEWO!
- Absurdy z Włoszakowic
- Tematy z kategorii mało poważne, lecz ważne!
- Budżet gminy Włoszakowice za rok 2016.
- Respektowanie prawa w gminie Włoszakowice.
- Inwestycje w gminie Włoszakowice.
- Nieszczęśliwe zdarzenia na terenie gminy Włoszakowice.
- Spojrzenie na pracę samorządowców.
- Stowarzyszenie na rzecz rozwoju gminy Włoszakowice
- Wydarzenia kulturalne.
- Inicjatywa Społeczna w gminie Włoszakowice.
- Włoszakowickie cuda natury.
- Ciekawe informacje dotyczące gminy Włoszakowice.
- Wybory samorządowe 2018.

Twój profil

Jeżeli posiadasz konto na naszym blogu Zaloguj się lub utwórz Nowy profil

Ostatnio zarejestrowani

- mike98
- GBrozavetrov
- Brerretymaf
- 667274635
- 2.3 Quad 4 OHC

Facebook