32

Czy Wójt Gminy Włoszakowice potrafi liczyć?


Denerwując się tym, że Wójt Włoszakowic od 2 lat skutecznie utrudnia mi dostęp do wiedzy odnośnie sposobu wydatkowania naszych pieniędzy zastanawiam się wciąż, czy nasz Wójt wydaje je w sposób gospodarny. Coś się robi we Włoszakowicach… ale czy mogłoby być lepiej? Czy wszystko zostało zrobione w sposób jaki nie powstydziłby się menadżer z krwi i kości? Cień podejrzeń o gospodarność Wójta rzuca opinia jednego z Radnych, który uważa, że Wójt prowadzi gminę tak – jak firmę, która koniecznie musi przynosić straty, i że na wolnym rynku firma prowadzona w taki sposób w jaki zarządza nią p. Waligóra po prostu by upadła. Radnym tym jest p. Leszek Jagodzik. Jest to akurat Radny, który doskonale wie co to znaczy „gospodarność” ponieważ sam od wielu lat ze sporym powodzeniem prowadzi działalność gospodarczą. Ciekawe (i smutne) jest jednak to, że nie przeszkadza to Radnemu na czynne i ślepe poparcie w kierunku naszego włodarza pomimo własnych negatywnych odczuć odnośnie menadżerskich umiejętności p. Waligóry. To prawda, że podczas panowania aktualnego włodarza nasza gmina się zmieniła. Jednak, czy uczciwie byłoby przypisywać tą zasługę panu Waligórze? Zapewne widzieliście spot odnośnie dziesięciolecia wstąpienia Polski do UE, widać tam jak cała Polska się zmieniła. Widać tam diametralne zmiany, widać jak podniósł się standard życia, stan posiadania Polaków. Statystyki mówią, że PKB Polski przez ostatnie 20 lat wzrosło o 50%. Czy to zasługa Wójta Gminy Włoszakowice? Czy najbardziej dynamiczny wzrost PKB w całej Europie to zasługa Wójta Włoszakowic? Tylko naiwniacy i najbardziej oddani stronnicy p. Waligóry w to uwierzą (i pewnie się do tego zmuszają)! A może to, że ludzie z najbliższej okolicy biorą sprawy w swoje ręce i nie czekają, aż im manna spadnie z nieba – to też zasługa Wójta?  Czy zatem przez lata wzrostu Polskiego PKB, udało się w naszej gminie zrobić wszystko co było możliwe do zrobienia? Aby spróbować znaleźć odpowiedź na to pytanie, postanowiłem sprawdzić wydajność zarządzania środkami pieniężnymi naszej gminy na tle leszczyńskiego starostwa. Dlaczego starostwa a nie innej/sąsiedniej gminy? Z kilku powodów… Inne gminy mnie nie interesują, starostwo to również gmina Włoszakowice no i być może najważniejszy powód… otóż zdaje mi się, że niektóre dokonania starostwa na terenie naszej gminy (zapewne przypadkowo) mylnie przypisywane są naszemu Wójtowi… który jak to bywa przed wyborami – „uprzejmie nie zaprzecza” ;] Postanowiłem zatem (20 marca 2014) wysłać wniosek do p. Starosty powiatu leszczyńskiego z zapytaniem odnośnie wysokości inwestycji poczynionych na terenie naszej gminy przez starostwo. I tutaj przesłanie do naszego Wójta – Panie Wójcie – odpowiadanie na wnioski tak aby przekazywać w nich informację NIE BOLI! Jeżeli Pan nie wierzy, proszę zapytać leszczyńskiego starosty! Starostwo odpisało mi w przeciągu 2 tygodni. Nie znam Pana Starosty, nie jestem jego stronnikiem, zdaje sobie sprawę z tego, że wielu ludzi zarzuca mu lub jego rodzinie „przedsiębiorczość”. Jednak – czy to jest wada czy zaleta? Włodarz powinien być gospodarny!! Efekt?  Okazuje się, że starostwo mające podobny budżet finansowy do gminy Włoszakowice (tyle, że rozłożyć się to musi na 7 gmin), mający z naszych podatków PIT jedyne 5% (gmina ma ~40%), nie mające dochodu z podatków od naszych nieruchomości potrafi na terenie naszej gminy zainwestować niemal tyle… ile nasza gmina! Wspominam o tym, gdyż starostwo jest w stanie zainwestować w naszą gminę dużo więcej niż uzyskuje z naszych podatków a gmina na odwrót! Jak to się dzieje?! Starostwo zatrudnia więcej urzędników niż nasza gmina, również ma na utrzymaniu szkoły (szkoły specjalne), również utrzymuje Radę Powiatu (koszty są kilka razy większe niż utrzymanie naszej Rady Gminy) a mimo to, budżet jaki powiat może przeznaczyć na inwestycje jest kilka razy większy niż budżet naszej gminy. Same inwestycje drogowe (czyli remonty i budowy) powiatu leszczyńskiego na terenie naszej gminy w latach 2010-2013 opiewały na kwotę 11,5mln pln. W tym samym czasie inwestycje drogowe gminy Włoszakowice opiewały na kwotę 13,4mln pln (przy czym całkowity roczny budżet inwestycyjny gminy Włoszakowice to 3-4mln – poziom wydatków waha się w zależności od zaciąganych kredytów). Powiat zainwestował mniej niż gmina? No nie do końca można tak uznać. Dlaczego? Jesteśmy jedną z 7 gmin powiatu leszczyńskiego, nie jesteśmy jedynym obiektem inwestycji powiatu. Budżet starostwa jest mniej więcej wielkości budżetu gminy Włoszakowice (i starostwo i gmina ma całkowity budżet na poziomie ~30mln pln), starostwo ten budżet dzieli na 7 gmin… a mimo to inwestuje w naszej gminie taką samą sumę pieniędzy co nasz gminny samorząd? Istotny jest też fakt subwencji wyrównawczej (Janosikowe), które nasza gmina w roku 2013 otrzymała (z tego co pamiętam) około 2,5mln, zaś starostwo 3mln. Starostwo ma pół miliona więcej – tylko, że 7 gmin liczy na to, że te pieniądze będą wydatkowane właśnie u nich. Zatem jak to się dzieje, że BOGATA gmina Włoszakowice jako CAŁY budżet inwestycyjny (w tym drogi) ma na poziomie 3-4mln rocznie, a starostwo (przy podobnym budżecie ogólnym) tylko na drogi i tylko w naszej gminie wydaje niemal 3mln rocznie (sumując inne wydatki starostwa w naszej gminie – pewnie też bylibyśmy blisko 4mln)? Gdzie gminne pieniądze w naszej gminie „umykają”? Dlaczego starostwo z podobnej wielkości budżetu potrafi wygospodarować kilkakrotnie większy budżet inwestycyjny niż nasza gmina? Chciałbym odpowiedzieć na to pytanie – jednak przypominam – od niemal 2 lat walczę z Wójtem o dostęp do informacji odnośnie sposobu wydatkowania naszych pieniędzy. Nasuwa się pytanie – może powiat buduje to wszystko na kredyt? Starosta inwestuje bez umiaru i rozsądku, bo chce się pokazać jako polityk? Nawet tutaj punkt jest po stronie starostwa. Otóż – utrzymanie kredytów (odsetki) gminy Włoszakowice to za rok 2013 kwota 365tyś pln… a starostwa – 22tyś. Nie trudno zgadnąć kto tutaj ma więcej zaciągniętych kredytów. A może Starosta potrafi nalać z pustego? Trzeba mu zatem pozazdrościć tej umiejętności! Zatem jaka jest tajemnica znikających pieniędzy w naszej gminie? Nie będę starał się jej rozszyfrowywać, bo nie mam dostępu do sposobów wydatkowania pieniędzy w naszej gminie…. Dlaczego Wójt uniemożliwia dostęp do tej wiedzy? Być może boi się, że wyjdzie na jaw, że prowadzi gminę w sposób niegospodarny? Być może, Radny Jagodzik miał rację w tym względzie? Ogólnie to, ciekawe czy jakikolwiek przedsiębiorca dopuściłby do tego, aby koszty zatrudnienia pracowników były na poziomie 46,1% całkowitych kosztów działalności bieżącej i inwestycyjnej. Taki właśnie udział w kosztach funkcjonowania naszej gminy miało utrzymanie zatrudnienia sfery publicznej w gminie Włoszakowice w roku 2013. Czy zatem Wójt Gminy Włoszakowice umie liczyć? Oczywiście, że tak! Jednak czy jest to coś więcej niż liczenie na ślepe oddanie swoich Radnych? No tutaj już bym się zastanawiał. Czego może bać się nasz Wójt? Otóż tego, że nasza bogata gmina, zarządzana w aktualny sposób niebawem zamiast 3-4mln budżetu inwestycyjnego rocznie, będzie miała budżet na poziomie 0,5-1,5mln rocznie. Dlaczego? Ponieważ według szacunków gminnych urzędników – nasza gmina niebawem może stracić subwencje wyrównawcze (Janosikowe), dlatego… że jesteśmy bogatą gminą, a subwencje dostają biedne gminy! Wysokość Janosikowego nie  jest trudna do oszacowania, bo Janosikowe wylicza się na podstawie danych gospodarczych z przed dwóch lat, czyli w 2013 roku otrzymaliśmy Janosikowe, bo w 2011 roku na tle kraju byliśmy gminą biedną. Jak to możliwe, że bogata gmina… bez Janosikowego balansuje na granicy inwestycyjnego ZERA? Dlaczego bez jałmużny z Janosikowego, nasza gmina będzie ledwie w stanie się utrzymać? Gdzie się podziewają te pieniądze? NIE WIEM! A Wójt nam tego nie zdradzi!! Czytając odpowiedź ze starostwa, widać tam wiele inwestycji w Boszkowie, które na pierwszy rzut oka mogłyby się wydawać inwestycjami Wójta – niestety… nasza gmina nie brała w tych inwestycjach udziału. Przedstawię kilka poniżej:

- odbudowano 300-metrowy odcinek drogi powiatowej nr. 3823P (ul. Dworcowa) zniszczonej w 2010 roku przez wysoki poziom wód Jeziora Dominickiego

- przebudowano drogę powiatową nr. 3824P od granicy z powiatem wolsztyńskim do skrzyżowania w kierunku Ujazdowa wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego

- ustawiono oświetlenie uliczne drogi powiatowej nr. 3823P w m. Boszkowo – ul. Starkowska i ul. Dworcowa

 

Jakby wyglądało Boszkowo gdyby starostwo nie widziało potrzeby inwestycji w Boszkowie? Tak jak 20lat temu! Lub gorzej!

 

Jak by Boszkowo wyglądało gdyby i nasz samorząd widział potrzebę inwestycji w tej letniskowej miejscowości? No cóż... albo sobie to wyobraźmy... albo posłuchajmy wyborczych obietnic naszego włodarza.

Tutaj planowo post miał się kończyć… ale jak tu umilknąć jak znowu widzę absurdalne pomysły Wójta i chęć z jaką prze na szkło?! Zapraszam do zapoznania się z artykułem, na który przypadkowo natknąłem się na stronie e-boszkowo.pl -> http://e-boszkowo.pl/index.php?id=72&id_artykulu=1069 . Cóż ja… jako krytycznie nastawiony wobec naszej władzy bloger mogę powiedzieć o takich przedwyborczych obietnicach naszego Wójta? Stwierdzić muszę jedno – polityczny marketing! Bo otóż, kiedy McDonalds zarzucano, że ich jedzenie jest niezdrowe i tuczące – co robił McDonalds? Reklamuje swoje jedzenie jako dietetyczne i zdrowe. Co robi Wójt kiedy zarzuca mu się marnowanie potencjału Boszkowa? Puszy się i napina pierś pokazując jak on wiele dla Boszkowa robi. Jak odbierać obietnice Pana Wójta w kierunku Boszkowa? Trzeba stwierdzić jedno – WSPANIAŁY POMYSŁ! Tak samo wspaniały jak pomysł zbudowania stoków narciarskich w Boszkowie. Jednak – tak samo nierealny do zrealizowania. Nie widziałem „kreski na mapce” jak wspomina p. Starosta jednak nawet gdyby wszystkie szczęścia świata spadły na Wójta, prywatni właściciele oddaliby grunt przy jeziorze, żabki, chrząszcze biedronki i inne stworzenia chronione przez Natura2000 nie stanęły by na drodze , gdyby wszystko ułożyło się po prostu idealnie – to z czego Wójt ma zamiar wybudować promenadę wokół jeziora? Pomysł może i jest możliwy do udźwignięcia, jednak nie przez osamotnioną gminę, a czy Wójt potrafi się dogadać z powiatem, który jak widać chętny jest do inwestycji w Boszkowie? Wątpię! Za 2 lata przy obecnym sposobie zarządzania gminą, ledwo będzie stać nas na łatanie dziur już w obecnych drogach… a gdzie na inwestycje w nowe drogi? Nowe chodniki? A gdzie w kolejce jest promenada w Boszkowie oraz stok narciarski? Do wspaniałych pomysłów Wójta dodałbym opisywany niegdyś w Panoramie Leszczyńskiej plan budowy sztucznej wyspy na środku jeziora Dominickiego. Równie realny (lecz pisany 1 kwietnia)! Wójt chce promenadę budować etapami? Kolejny możliwy wariant – ale opracować by tu trzeba było „plan 50 letni” bo chyba szybciej się tego nie uda zrobić. A poza tym – Wójt opowiada o potrzebie inwestycji w Boszkowie jakby Boszkowo powstało wczoraj, a on był Wójtem od wczoraj. Panie Wójcie… jezioro Dominickie leży na tym terenie od epoki lodowcowej, a Pan jest włodarzem gminy od 20 lat! Nagle się Pan obudził i zmienił zdanie? Nagle Boszkowo nie jest dla Pana kłopotem? Dobrze, że ma Pan plany inwestycyjne w kierunku Boszkowa – ale szkoda, że zamiast opowiadać o tym o czym Pan zrobił – próbuje Pan wzbudzać ludzką wyobraźnię WIELKIMI i trudnymi do zrealizowania pomysłami i obietnicami. Wybudował Pan z gminnych środków drogę do Dominic? Wspaniale, że nie wszystkie pieniądze się marnotrawią i widać, że czasem gmina w coś inwestuje. Jednakże, czy uczciwie stwierdzić Pan może, że jest to inwestycja w rozwój Boszkowa? Droga fajna – ale jest raczej ratunkiem dla mieszkańców Dominic, którzy w okresie letnim byli „odcięci od świata” z powodu korków w Boszkowie. Jedynymi osobami, letnikami, które mogłyby wybrać tą drogę jako dojazd do Boszkowa to letnicy zajmujący najdalej oddalone w kierunku Dominic tereny. Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie przejeżdżał przez zakorkowaną ul. Dominicką, gdzie piesi mają pierwszeństwo aby dostać się do centrum. Zresztą – to nie brak przejezdności powodował, że korki z Boszkowa czasem sięgają Krzyżowca, zaś brak miejsc parkingowych KTÓRYCH PANIE WÓJCIE BRAK!! Zatem wspaniale, że droga do Dominic powstała, ale czy szczerze można powiedzieć, że jest to inwestycja, która w sposób permanentny pomaga w rozwoju Boszkowa? Wójt tłumaczy się, że nie inwestuje w Boszkowo bo „jezioro nie jest jego”. Jednak – co to zmienia? I tak gmina Włoszakowice ciągnie najwięcej korzyści z tej miejscowości wypoczynkowej, dlaczego boi się inwestycji w Boszkowie? Nikt Boszkowa przecież nie weźmie i nie przeniesie do sąsiedniej gminy! Dlaczego tak trudno porozumieć się ze starostwem, które nie szczędzi pieniędzy na inwestycje? Dlaczego tak trudno zrozumieć, że to my jesteśmy głównymi beneficjentami Boszkowa i to MY jesteśmy odpowiedzialni za tą miejscowość? Wójt dostanie jezioro „na kilka lat” i co? Wtedy jezioro będzie już gminy? Nie będzie się Wójt bał… że inwestuje pieniądze w miejsce, które mogą mu odebrać? Co to za brednie i bzdury? Polityka Pana Wójta przypomina mi wybieg modelek. Tyle, że Wójt nie eksponuje własnego ciała… zaś wspaniałe pomysły. Wygina się z nimi i eksponuje tak jak modelki, które udają, że pod szatami i pod pudrem są boginiami. Uda mu się sprzedać obietnice wyborcze? Uda mu się przekonać ludzi, że pomimo 20 lat zaniedbań… właśnie się obudził? Zobaczymy! Ja bynajmniej nabrać się nie dam. Nie raz byłem świadkiem celowego wprowadzania opinii publicznej w błąd przez naszego Wójta. A w obietnice wyborcze? No wybaczcie… baśnie p. Waligóry nie są moim zainteresowaniem. Ewentualnie chwilę się z nich śmieje… lecz szybko o nich zapominam. Nie jestem w tym poście stronnikiem p. Starosty. Jeżeli już ktoś jest tutaj stronnikiem to liczby, które zaciągnąłem z biuletynów informacji publicznej gminy Włoszakowice, leszczyńskiego starostwa oraz z pisma od p. Starosty.


Komentarze
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-06-09 14:44:55
Marysia, jestem otwarty na wszelkie sugestie. Co byś poprawiła?
Od: ~marysia (Gość) z dnia 2014-06-09 14:36:05
Oj Adminie, chyba Twój pomysł nie wypalił do końca, mysle o stronie. Sama idea była trafiona, ale sposób realizacji i wykonanie chyba nie wyszło.
Od: ~Daniel (Gość) z dnia 2014-05-28 12:15:53
Obawiam się Adminie, że Gruby nie był wstanie przeczytać tak długiego tekstu, zrozumieć go i Ci odpowiedzieć. Przesadziłeś! ;]
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-05-25 17:27:34
Ja korzystam ze słońca a tu taka dyskusja? :) Gruby... ze spokojem. Nie denerwuj się. Każdy chętnie podyskutuje... ale jak rzucasz w każdego (również we mnie) twierdzeniami typu: "Pajac" - no to wybacz... jak tu dyskutować? To co piszesz to prawda. Powinienem pokazać co jest w naszej stronie "nie tak"... no ale Gruby... tutaj jest ponad 40 tematów, a każdy z nich omawia dziesiątki takich spraw, które są "nie tak". Mam pomóc Wójtowi w prognozach i radzić jak wydawać pieniądze - to święta racja Gruby! Masz rację! Tylko, że nie wyczytałeś na tej stronie, że Wójt nie dopuszcza nikogo do żadnych informacji odnośnie sposobu wydatkowania pieniędzy. Jak mam cokolwiek zasugerować? Wszystko owiane jest tajemnicą o umożliwienie dostępu do informacji publicznej sądzę się z Wójtem od 2 lat!! Jak mam w tej sytuacji wierzyć, że wójt nasze pieniądze wydaje roztropnie? Ja nie chwale p. Starosty... jednak dziwię się temu, że starosta z tego samego budżetu co nasz potrafi wysupłać kilka razy tyle co nasz wójt. Czy starosta jest idealny? Nigdy bym takiego stwierdzenia nie zaryzykował - nie wiem. Za mało się tym interesuje. Tak więc Gruby - wydaje mi się, że krytykujesz tę stronę wcale nie znając jej zawartości. Krytykujesz kogoś poczynania nie wcale ich nie znając. Chwalisz poczynania Wójta... wcale ich nie znając - Wójt nie dopuszcza nikogo do danych, które by mogły odpowiedzieć na temat gospodarności w wydatkowaniu naszych pieniędzy. Wszystko co sugerujesz aby uczynić - jest zrobione lub były poczynione próby aby to zrobić. Gruby zrozum - kiedy to próbowałem dowiedzieć się czy nasze gminne kredyty pozaciągane są w sposób rozumny, to jeszcze zanim gmina zdradziła mi jakiekolwiek najdrobniejsze szczegóły odnośnie zadłużenia gminy - zostałem przez Wójta okrzyknięty przestępcą (podobno chciałem go przekupić), oligarchą, który chciał wykupić gminę wraz ze swoimi kolesiami milionerami. Tak więc Gruby - mówisz, że mnie znasz. Uważaj... bo jesteś w takim razie podejrzany o zasiadanie w mojej przestępczej grupie. I Ty mi Gruby mówisz, żebym uważał aby mnie ktoś nie posądził o pomawianie? Jak widzisz... prawo w Polsce nie jest idealnie. Bo albo ochrona dóbr osobistych w Polsce nie działa... albo jestem jedynym w Polsce jawnym liderem zorganizowanej grupy przestępczej, który się nie ukrywa, a który przebywa na wolności. Nie Gruby - to nie żart. To są sposoby Wójta na zwalczanie wszelkiej inicjatywy pochodzącej z innego źródła niż jego własne źródło. Jeżeli Ty uważasz, że takie podejście Wójta jest podejściem uczciwym... to jest mi z tego powodu co najmniej przykro. Jesteś na tym blogu osobą bardzo mile widzianą. Jest tu potrzebny ktoś, kto dyskutuje w obronie Wójta. Jednak nie broń wójta atakując innych a w zamian argumentuj jego dokonania. O to chodzi w dyskusji.
Od: ~GRUBY (Gość) z dnia 2014-05-25 11:44:49
TA STRONA TO WIELKA PATOLOGI WSZYSCY PRZECIWNI WÓJTOWI TYLKO WÓJTOWI CIEKAWE CO BĘDZIECIE PISAĆ JAK BĘDZIE INNY WÓJT CZY TEŻ BĘDZIE ŻLE WYDAWAŁ PIENIĄDZE OGARNICIE SIĘ TROCHĘ .
Od: ~El Chico (Gość) z dnia 2014-05-25 09:53:41
Ewidentnie ktoś tu nie umie czytać ze zrozumieniem (Gruby) Gruby moja propozycja - Przemyj wodą twarz, wyjdź na spacer, i dobrze się wyśpij, następnie przeczytaj co inni napisali i co Ty napisałeś, jak zrozumiesz to będzie nasz wspólny sukces :) A tak serio, wydawać kasę każdy potrafi (najlepiej kobiety) ale wydawać kasę roztropnie to już nie każdy, kaprysy czy chwile słabości każdemu się zdarzają ale warto aby społeczność wiedziała czy to chwile słabości naszego włodarza czy już patologia. Pozdrawiam
Od: ~GRUBY (Gość) z dnia 2014-05-25 09:44:33
DANIEL MASZ RACJE ŻE WÓJT JEST DOBRYM CZŁOWIEKIEM I CIESZE SIĘ ŻE TAK MYŚLISZ CO DO POMNIKA TO KAŻDY Z NAS BĘDZIE GO MIAŁ TYLKO POTRZEBA TROCH CZASU A GŁOSOWAĆ TAK PÓJDĘ BO TAKA JEST POWINNOŚĆ KAŻDEGO OBYWATELA A CZY ZIEMIA JEST PŁASKA TO PRZEJDŻ SIĘ NA LEKCJE GEOGRAFI BO CHYBA KIBEL ZALICZYŁEŚ Z GEGRY HA HA PAJACYKU ........
Od: ~GRUBY (Gość) z dnia 2014-05-25 09:29:18
DO CHUDEGO JAK CI JEST TRUDNO CZYTAĆ MOJE KOMENTARZE TO NIE CZYTAJ ICH WCALE BO SZKODA ŻEBYŚ JĘZYK SOBIE PO GRYZ
Od: ~Daniel (Gość) z dnia 2014-05-25 09:24:29
Gruby to przykład i pokaz skutków jakie wywołuje propaganda Wójta. Na kogo ona oddziałuje? Na tych najgłupszych. Nie potrafi czytać, nie potrafi pisać, nie potrafi kojarzyć faktów. Jaki z tego efekt? "Przecierz" wójt ma rację, bo ma! A dlaczego ma? Bo ma! A dlaczego jest bohaterem? Bo jest! A dlaczego powinien mieć pomnik? No bo jest bohaterem!! Gruby! Takim ludziom jak ty powinno odbierać się prawo głosu dla dobra społeczeństwa! Takim ludziom jak ty da się nawet wmówić, że ziemia jest płaska!
Od: ~gruby (Gość) z dnia 2014-05-25 09:18:56
Masz racje że mądrze wydawać pieniądze ale nie wydawanie ich wcale jest jeszcze gorsze. coś zrobić to nie takie łatwe gdyż na wszystko trzeba mieć dokumenty wiec czepianie się że wydaje wójt żle to jest nie fer ,a jak już tak prowadzisz taką stronę to pomóż wójtowi w wydawaniu pieniędzy przedstaw twe prognozy na mądre wydawanie kasy boszkowo pewnie by świeciło złotem bo dajesz wzorowy przykład jak starosta wydaje pieniądze w boszkowie a gdy zajrzeć w wnętrza staroście to było by co krytykować miedzy innymi na samym Dąbczu.
Od: ~chudy (Gość) z dnia 2014-05-24 21:04:51
Gruby; zacznij używać znaków interpunkcyjnych, chociaż przecinka[,] i kropki[.], bo czytać tych Twoich wypocin się nie daje!
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-05-23 23:19:46
Gruby - nie jestem kandydatem na Wójta i to jest pewne. Nie dałbym rady? Źle zrozumiałeś. Wydawać pieniądze potrafi każdy - nawet Ty. Chodzi o to aby uporządkować gminę, poucinać powiązania i znajomości a przy tym nie oszaleć lub nie popełnić samobójstwa. Ja chyba bym nie dał rady.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-05-23 23:10:36
Gruby - miło Cię znowu widzieć. Wszystko co piszę jest w zgodzie z prawdą. Gdyby było inaczej - Wójt już dawno wytoczyłby mi sprawę (nic nie traci bo to na koszt gminy). Zresztą wszystkie informacje w tym poście pochodzą z BIPu. Wyciągam je z tych dokumentów, gdyż wiem z doświadczenia, że nikt nie czyta BIPu. Uważasz, że piszę nieprawdę? Otwórz BIP Włoszakowice i się przekonaj! :P Nie wiem Gruby o czym piszesz - powiedz mi co Wójt zrobił? On tylko wydaje nasze pieniądze nic więcej. Pytanie - robi to rozsądnie czy nie? Jeżeli uważasz, że tak - no cóż - każdy może mieć swoje zdanie. Droga przed moim domem wybudował Wójt? Jednak niezbyt dokładnie czytasz ;) Pomogłem w tym osobiście i to sporo... w przeciwnym razie miałbym dziurawą drogę przed domem ;) Masz jeszcze jakieś pomysły aby bronić swojego bożyszcza? Bo na razie Ci nie wychodzi... a niestety brakuje tutaj na stronie kogoś kto by go bronił - szkoda. Chętnie bym podyskutował. Radni odmawiają, Wójt również na prośbę spotkania nie odpowiada. Szkoda, bo aż mi go było szkoda kiedy to w swojej gazetce pisał, że robię sobie z niego "wyimaginowanego wroga". Chciałem się spotkać... i poznać prawdę na jego temat. Być może jestem w błędzie? Być może Wójt to wzór cnót i ideałów? Może czynie błąd krytykując jego negatywne nastawienie do wszystkiego co chce aby sprawy gminy były sprawami jawnymi? Niestety... na mój gust nasz Włodarz boi się spotkania bo wie, że się wygłupi, jeszcze raz przedstawi swoją nienawistną naturę i da mi jeszcze więcej powodów i tematów na stronę. Może chociaż Ty gruby pogadasz? ;) Dawaj czadu!
Od: ~gruby (Gość) z dnia 2014-05-23 22:48:48
Właściciel tej strony jest chyba nie normalny pisze bzdury nie wiedząc czy to prawda za chwile ktoś cię posądzi o pomówienie zastanów sie co ty robisz na wójta nie jesteś kandydatem bo sam napisałeś kiedyś na twoim portalu że nie dał byś rady wygadujesz wójtowi jak by rozrzucał pieniądze gdy by nie wójt do dziś byś miał przed domem dziurawą drogę pokarz mi drugiego wójta w powiecie co tyle zrobił brakuje ci czegoś to opisz o tym a nie wytykasz komuś co zrobił zle albo co jest nie tak popukaj się trochę po głowie bo nie na tym rzecz polega miłego wieczoru PAJACYKU.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-05-22 23:11:19
Ciekawe spostrzeżenie!! ;) Dzięki!
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-05-22 23:01:22
A tak się szczęśliwie składa, że dziś słyszałem, że do EU parlamentu wysyła się polityków na emeryturę. Jeżeli to jest jedyny sposób, to jestem "ZA".
Od: ~Daniel (Gość) z dnia 2014-05-22 22:45:02
Szkoda słów! Pana Waligórę powinni wybrać na europosła! Chce kasy? Niech zagrabia ile się da! Byle nam dać spokój!!
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-05-22 09:54:57
Jak widać, natura zna odpowiedzi na wszystkie pytania... nawet na te, na które Wójt nie chce odpowiadać.
Od: ~Max Kolanko (Gość) z dnia 2014-05-22 09:41:51
Wszystkie świnki, prosiaczki i knury wiedzą, że brzuszek jest pełny kiedy leżysz przy korycie!
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-05-18 20:27:29
Maloka... chętnie skorzystam z Twojej pomocy (lub na odwrót) w walce z patologiami. Nie jestem jednak w stanie Cię zastąpić! Czytając Twoje wypowiedzi to dochodzę wręcz do zdania... że prowadziłabyś lepiej tego bloga niż ja! ;]
Od: maloka z dnia 2014-05-18 20:15:50
Strona powstala z mysla o mojej wiosce, ku zdziwieniu dostala ponad tysiac polubien, bo ludzie slyszac o boszkowie mysla tylko o plazy za 5zl... pomyslalam ok, moze zajmiemy sie informowaniem spoleczenstwa co i jak, niestety prawie nigdy mnie tam nie ma, wiec lepiej zostawic puste, niz plesc trzy po trzy, bez obeznania, bez wiarygodnych informacji. Nawet, jesli nikt nie slucha. 'Boszkowo wymiata' pozostaje cennym, ale zle zagospodarowanym miejscem. A jesli jestesmy juz przy temacie watchdogowych stron to polecam 'Zielone puszczykowo'. Podobny poziom zepsucia, inny poziom reakcji. Tworzac takie strony...a przynajmniej probujac - tu nie chodzi o uciszenie wlasnego sumienia zeby nie gryzlo na starosc, tu chodzi o to, ze ludzie, ktorzy nie daja mi zyc we wlasnym kraju musza odejsc od koryta i marnowania pieniedzy publicznych, czyli moich, na swoje male, zalosne majatki. We wloszakowicach wszystko wyglada tak slicznie, slodko i milutko, sa imprezy, propaganda 'nasze jutro', ze czlowiek ma naprawde klopot, aby uwierzyc, ze cos jest nie tak. wojcino marna! wystarczy pokazac wydatki gminy, ktore trzymasz w tajemnicy. przeciez nie ma sie czym przejmowac, prawda? pieniadze nie ida do twojej prywatnej kieszeni, prawda? chce mi sie przeklinac, ale grzecznie spytam: gdzie jest CBA? CBS?
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-05-18 18:56:06
Maloka nie poddawaj się! Ludzi nie zmusisz do niczego siłą! Cierpliwie trzeba czekać i liczyć na to, że się zainteresują tym co się dzieje w naszym otoczeniu i wybudują jakąkolwiek opinię na ten temat. Nie uda się? Trudno... przynajmniej nie będziemy mieli do siebie pretensji i wyrzutów sumienia, że nie próbowaliśmy! Pochwal się jaką stronę prowadzisz! :)
Od: maloka z dnia 2014-05-18 16:14:32
Czytajac zawartosc linka i komentarze...smiac sie? plakac? Sluchaj, na fejsie masz profil wloszakowice.org, 99 polubien, wedlug mnie to malo jak na tak powazna sprawe. Wiem dlaczego, sama utworzylam strone z zamiarem walki z degeneracja, jednak posty, ktore faktycznie poruszaja i wymagaja minimum zaangazowania sa za trudne, nudne itd dla przecietnego fejsbukowicza. Moge ci ja oddac, zmienimy nazwe, zaprosisz zainteresowanych z oryginalnej strony. To ma sens - nie bede z niej dluzej korzystac - wiekszy zasieg przynosi wiecej mozliwosci.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-05-17 21:59:48
Maloka - dziękuje za komentarz. Dobrze jest zauważyć, że nie tylko ja się staram i wysilam na tej stronie! :) A odnośnie wiatraków: http://www.kamienskie.info/radni-przekladaja-decyzje-w-sprawie-wiatrakow-a-knoll-nie-bedzie-rozmow-na-temat-darowizny-dla-gminy/
Od: maloka z dnia 2014-05-17 13:34:12
Jezeli po calej sytuacji z wiatrakami durni ludzie po raz kolejny wybiora tego menela, to musimy niestety przyznac, ze nam sie nalezy cala ta patologia, skoro ludzie nie potrafia sie przez chwile zastanowic co i jak. Wszyscy trzesa d**ami.. dlaczego? Czyzby dawanie w lape i kolesiostwo byly jedynymi wyznacznikami gospodarczego krajobrazu gminy? Gdyby bylo dobrze, uczciwie, bylby wiekszy sprzeciw? ...no ale czytajac darmowe szmatlawce publikowane przez tutejsza polityczna klike nie dziwie sie ...pisalam juz do wszystkich programow typu 'sprawa dla reportera', jednak nikt tu nie umiera na ciezka chorobe (oprocz praw obywatela) pozostawiony sam sobie..sprawa nie wyciska lez, tylko wpedza w depresje.. ale i tu nie ma wielkiego zdziwienia - w koncu wiekszosc z tych programow jest bezposrednio zalezna od ukladow i kasy rzadzacych... sprawa nadaje sie co CBA, CBS, jednak to oznaczaloby, uwaga, prace w tych instytucjach...komu sie chce, prawda? no i kto z rzadzacych by na to pozwolil, co? Czy musza wyginac z 3 pokolenia (liczac od teraz), zeby cos sie zmienilo? A tak z innej beczki : w urzedzie, na slawnym stole z pitami, ogloszeniami itd.. leza ulotki jednej z kawiarni we Wloszakowicach. Leza tam od bardzo dlugiego czasu. Jakikolwiek byby powod tej obecnosci (NIKT, absolutnie nikt .nie zauwazyl, pozwolili na zostawienie, etc?), nie ulega watpoliwosci, ze brakuje tam absolutnych podstaw jesli chodzi o pojmowanie idei urzedu ...panstwowego(dodam dla pewnosci). Bidoczki zyja jeszcze w komunie, 25 lat nie wplynelo na nich rozwojowo, mlodsi chetnie sacza gnusny charakterek czlowieka na cieplutkiej posadzie..(nie zauwazylam informacji na temat mozliwosci reklamowania sie w urzedzie, moze cos przeoczylam? Prosze, powiedzcie, ze to tylko moja paranoja)
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-05-17 11:21:27
A strona pozdrawia Strażaka. Wszystko ma i będzie miało swój koniec. Ta strona również. Jednak jeszcze nie teraz :)
Od: ~Strażak Sam (Gość) z dnia 2014-05-17 00:04:33
Do yo,pewnie chciałbyś ale jak widać dalej prosperuje i to pełną parą.Pozdrawiam stronę
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-05-16 15:48:55
No tak. 2 urzędników = 300tyś. Gospodarność, nie ma co! Ale kto by tutaj pieniądze liczył? No i po co? Przecież to "nie moje", a jak "nie moje" to niczyje. A jak niczyje... to nikt się nie przejmuje, że zmarnotrawione!
Od: ~Daniel (Gość) z dnia 2014-05-16 14:11:13
Skąd mają się brać pieniądze jak w gminie są tak duże koszty? Dwóch najwyższych urzędników w gminie kosztuje 300tyś rocznie. Przy takim podejściu do wydawania kasy to sorry... Starcza dla tych co ma starczyć i tyle!
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2014-05-15 23:16:24
Hehe! A wiesz, że to samo dziś na wsi słyszałem?! :]
Od: ~yo (Gość) z dnia 2014-05-15 23:04:03
A ja myślałem źe zamknięto te strone!!

Kategorie

- ZABYTKOWY KOMPLEKS PAŁACOWY - ZBARZEWO!
- Absurdy z Włoszakowic
- Tematy z kategorii mało poważne, lecz ważne!
- Budżet gminy Włoszakowice za rok 2016.
- Respektowanie prawa w gminie Włoszakowice.
- Inwestycje w gminie Włoszakowice.
- Nieszczęśliwe zdarzenia na terenie gminy Włoszakowice.
- Spojrzenie na pracę samorządowców.
- Stowarzyszenie na rzecz rozwoju gminy Włoszakowice
- Wydarzenia kulturalne.
- Inicjatywa Społeczna w gminie Włoszakowice.
- Włoszakowickie cuda natury.
- Ciekawe informacje dotyczące gminy Włoszakowice.
- Wybory samorządowe 2018.

Twój profil

Jeżeli posiadasz konto na naszym blogu Zaloguj się lub utwórz Nowy profil

Ostatnio zarejestrowani

- mike98
- GBrozavetrov
- Brerretymaf
- 667274635
- 2.3 Quad 4 OHC

Facebook