28

Informacje na temat funduszu korkowego - gmina Włoszakowice powoli staje się gminą, w której króluje jawność. Do ideału jednak jeszcze daleko!


Kilka miesięcy temu, któryś z czytelników mojego bloga, w komentarzu poprosił mnie o wystąpienie do gminy z wnioskiem o ujawnienie sposobu wydatkowania pieniędzy z „funduszu korkowego”. Funduszem tym nazywamy środki pozyskane z pozwoleń na sprzedaż alkoholu uzyskiwanego z lokalnego urzędu gminy. W całości musi być on przeznaczany na walkę z uzależnieniem od alkoholu oraz narkotyków. Odpowiedź z urzędu znajduje się poniżej:

http://bip.wloszakowice.pl/files/5907/wydatki_85154-2012-2014_rok.pdf

Trwało to długo… bo prawie pół roku – lecz udało się wydostać chociaż część informacji z gminy na temat tych pieniążków. Dlaczego część? Postaram się wytłumaczyć wklejając Wam odpowiedź pracownika gminy:


W związku z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej (..) tj. udostępnienie faktur lub innych dokumentów ukazujących i potwierdzających koszty w zakresie wydatkowania środków z "funduszu korkowego" w latach 2012-2014 informuję, że wskazane informacje zostały udostępnione w zaakceptowanej przez Pana formie w Biuletynie Informacji Publicznej, zakładka: Dokumenty i informacje - inne informacje publiczne.

 

Zwróćcie uwagę na stwierdzenie „w zaakceptowanej przez Pana formie”. Jest to stwierdzenie troszkę na wyrost… gdyż zaakceptowałem tą formę ponieważ nie miałem innego wyboru. Urząd stwierdził, iż nie ma wystarczających środków technicznych jak i kadrowych by udostępnić mi kopie faktur w formie elektronicznej. Zaproponowano mi opracowanie (przez urzędników) zestawienia, przeliczenia poszczególnych pozycji, zsumowania kosztów i ukazania jako gotowej informacji. Zdjęto ze mnie mnóstwo pracy, którą bym musiał włożyć w realizację takiego dokumentu… tylko po to bym nie dostał (kopii) oryginałów faktur… i nie miał do nich wglądu i to w imię braków kadrowych w urzędzie gminy Włoszakowice. Ze zdziwienia wręcz zastanawiałem się, czy być może nasza gmina nie ma urządzeń samokopiujących… Domowy skaner średniej jakości wartości 700PLN potrafi 200 stronicową książkę przetworzyć na wersję elektroniczną w 5minut. Wystarczy położyć kartki na automatycznym podajniku. Dlatego zaproponowałem gminie darowiznę na zakup takiego urządzenia by odciążyć pracowników gminy od pracy i umożliwić im proste kopiowanie dokumentów. Pozwoliłoby to pracownikom gminy udostępniać wnioskowane informacje publiczne dużo prościej, szybciej oraz w zgodzie z oczekiwaniami wnioskodawcy. Okazało się jednak, iż UG Włoszakowice nie potrzebuje mojej darowizny gdyż posiada dwa urządzenia samokopiujące łącznie na wartość 15000 PLN.

http://bip.wloszakowice.pl/files/5908/faktury.pdf

Ostatnio gdy organ wójta gminy Włoszakowice udostępnił mi kopie oryginałów dokumentów, faktur (tyczyło się to wydatków na utrzymanie UG), wynalazłem między nimi fakturę dotyczącą zakupu urządzeń anty-podsłuchowych. Miało to miejsce akurat w momencie głośnej „afery podsłuchowej”, gdzie politycy z wyższych szczebli rozmawiali na „różne tematy” w restauracji „Sowa & Przyjaciele”. Okazało się wtedy, iż nasi samorządowcy byli bardziej przebiegli i zabezpieczyli się przed podsłuchami.

W przypadku udostępnienia informacji na temat „funduszu korkowego” nie mamy dostępu do faktur… lecz do opracowania. Pracownicy gminy mówią nam na co były wydane pieniążki i przeróżne sugestywne i nie do końca sprecyzowane pozycje mogą być przedstawione w opracowaniu tak, by nie robić wstydu naszym samorządowcom. Przypomnę – sprzęt anty-podsłuchowy na fakturze nazwany był „Urządzenie do mierzenia częstotliwości”. W której pozycji kosztów byłby ujęty ten sprzęt gdybym i wtedy dostał opracowanie… zamiast wglądu do oryginałów dokumentów?

Reasumując i wracając do udostępnionej informacji na temat funduszu korkowego. Mamy ogólny wgląd do tego jak wydawane są pieniądze, które organ (wójt) musi wydać na walkę z uzależnieniami od alkoholu i narkotyków. Zachowując dyscyplinę budżetową organ NIE MOŻE wydawać tych środków na utrzymanie gminy, szkół, urzędów czy też realizowanie zadań, które są spoza zakresu walki z uzależnieniami. Organ nie może innych własnych obowiązków pokrywać z funduszu przeznaczonego na walkę z alkoholizmem i narkomanią.

Z okazji 25lecia utworzenia samorządu w gminie Włoszakowice, mamy okazję na własne oczy sprawdzić jak wydawane są pieniądze z funduszu korkowego. Pierwszy raz mamy prawo własnej oceny, czy te środki wydawane są słusznie oraz zgodnie z ich przeznaczeniem. Panie wójcie gminy Włoszakowice – bardzo za to dziękujemy!

Was zaś, drodzy czytelnicy mojego bloga proszę o korzystanie z własnych praw. Proszę o zapoznanie się ze sposobami dysponowania środków z funduszu korkowego i proszę Was o budowanie własnej opinii na ten temat. Polskie prawo nie jest idealne, wystarczy byle historia i każde pieniądze da się nazwać tak, by stwierdzić, że walczą z uzależnieniami. Dlatego właśnie jawność jest tak niezwykle ważna… wtedy nie mówi się nam, że „wszystko jest dobrze”… tylko sami namacalnie, na podstawie własnej wiedzy możemy lecz nie musimy… dochodzić do takich lub odmiennych wniosków. Cechą wolności jest jawność. Nie ma jawności bez wolności, ani wolności bez jawności.

Oglądajcie… przeglądajcie… budujcie własną opinię! ZAPRASZAM!!

http://bip.wloszakowice.pl/files/5907/wydatki_85154-2012-2014_rok.pdf


Komentarze
Od: ~gośc (Gość) z dnia 2015-11-25 16:28:26
w zeszłym roku - zimą mieliśmy dzikiego lokatora , który całą zimę koczował bez prądu, wody, ogrzewania. jak się okazało był to człowiek który w wyniku między innymi swoich działań został pozbawiony dachu nad głową. Miał problemy alkoholowe, konflikt z rodziną ponoc przemoc i w skutek tego otrzymał zakaz zbliżania się do rodziny i do własnego domu w którym mieszkał od urodzenia.Może ktoś powiedziec - sam jest sobie winien, zapracował sobie na to - No tak , tylko jest jedno ale ALE..... Jest to człowiek , który żyje, oddycha , po mimo braku pracy chce jeśc itd...... próbował uzyskac pomoc w swojej Gminie Włoszakowice, lecz czy taką uzyskał ???, został skierowany do AA - przyjął tą pomoc chyba nawet do dzisiaj z niej korzysta, ale jak mówił w gops ,że nie ma gdzie spac to wszyscy umywali ręce , nie pomógł mu nikt. Za namową znajomych na czas mrozów przeniósł się do noclegowni , w prawdzie by go tam przyjęto to gmina musiała wyrazic aprobatę i zapłacic za koczowanie w noclegwni chyba ok. 700-900 zł na miesiąc. W ramach tych pieniędzy można było dac mu z gminy pracę , chociaż zamiatanie ulic i nocleg. Ale po co??? po mrozach wrócił do swojej gminy na dalsze koczowanie. Z tego co wiem to zamiast gmina to ludzie przynosili mu herbatę , jedzenie i koce do przykrycia i sprawdzali czy żyje. Jak przeglądam wydatki z korkowego to przed oczami stoi mi ten bezradny , potrzebujący człowiek, któremu świat się zawalił a pomocy nie ma z nikąd , bo nikt w niego nie wierzy.Wszyscy spisali go na straty. Wiem ,że się podniósł i znaleźli się tacy co wyciągnęli pomocną dłoń . Dali mu spanie i prac oraz poczucie własnej wartości. Pomagamy zwierzętom a czasami zapominamy o ludziach. Alkoholik, narkoman to są chorzy ludzi do których nie dociera fakt że nimi są. Korkowe powinny byc przeznaczane na pomoc ludziom a nie na przyjemności dla tych , którzy za własną kasę by mogli sobie je sprawiac
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2015-11-25 07:34:58
Jeszcze raz do "xxx" - wiesz jak wydajesz własne pieniądze, a nie chcesz wiedzieć jak ktoś wydaje Twoje pieniądze? Do "obserwator" - nikt z listy, kto uczciwie zarobił pieniądze nie powinien się wstydzić, że tam jest. Myślę, że wiele osób nawet nie wiedziało, że dostaje wynagrodzenie z funduszu korkowego. Przecież to były "pieniądze od wójta". To nie "osoby z listy" rozporządzają budżetem.
Od: ~trzeżwy (Gość) z dnia 2015-11-25 07:13:36
No nareszcie uchylono rąbek " tajemnicy wójta" ; często pojawiają się te same nazwiska - oczywiście związane z wójtem ; na konie 8000tys a na wycieczki rowerowe dla młodzieży 236zł , ile tego transportu ??? mamy sklep rowerowy na terenie gminy no ale kupuje się w Lesznie - dlaczego .....łatwiej mat..., Często te osoby wąska klika są na zdjęciach razem z wójtem. Jedyna nadzieja w osobach starających się upubliczniać te wydatki i powiązania . Bardzo mało w tym walki z alkoholizmem a wiele poplecznictwa
Od: ~obserwator (Gość) z dnia 2015-11-24 21:17:09
czyżby pan xxx był jednym z osób z listy?prawda kłuje w oczy na to wychodzi.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2015-11-24 20:22:28
Do "xxx" - drogi kolego... powtarzam. To nie ja udostępniam te dane tylko urząd gminy na stronie biuletynu informacji publicznej (choć zrobili to na mój wniosek). Dane osobowe w postaci Imienia i Nazwiska nie są objęte ochroną tj. ustawą o ochronie danych osobowych. Co innego jakby podawane były adresy zamieszkania, pesel itp. Nie myl pojęć. To jest zwykła... najzwyklejsza informacja publiczna. Każdy kto współpracuje z gminą musi być świadom tego, że jego zarobki są jawne. To nie ja wymyśliłem to prawo - ja je tylko próbuje egzekwować. Nie jestem anonimowy, masz prawo znać moje imię i nazwisko, gdybyś zapytał odpowiedziałbym - nie pytasz i tak odpowiem: nazywam się Jakub Mąkowicz.
Od: ~x x x (Gość) z dnia 2015-11-24 19:51:04
Udostępnił Pan dane osobowe zupełnie bezpodstawnie. Wszystkie nazwiska osób na liście powinny pozostać anonimowe, tak samo jaki jest Pan, tutaj, w internecie. Zarzuca mi się brak zapoznania ze sprawą ? Otóż, gdyby ktoś z tutejszych komentatorów wiedział, że za udostępnianie danych osobowych bez odpowiedniej zgody od tych osób (i jakby tego było mało - jeszcze w miejscu gdzie każdy może wejść i je zobaczyć), podlega odpowiedzialności karnej ? No, chyba że Admin ma takie pisemne zgody "osób zainteresowanych".
Od: ~PacMan (Gość) z dnia 2015-11-24 10:42:32
Do "NEO" ---->>>> Jaki jest sens zrzucać winę za brak pomysłów na ludzi, którzy nie mają pojęcia co się dzieje za firanką wójta i jego kolegów? Dziwisz się temu, że nie wiesz co poradzić w sprawie o której nie masz pojęcia? Wielu ludzi właśnie dowiedziało się co to jest fundusz korkowy!!!!!!! I o to właśnie chodzi władzom! Im społeczeństwo bardziej zacofane tym łatwiej nimi sterować! Brawo ADMIN! Małymi krokami do wielkich sukcesów!
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2015-11-24 10:00:26
Jeszcze raz do Neo - gdyby samorząd chciał słuchać opinii, pomysłów podatników odnośnie wydawania naszych pieniędzy... to sam publikowałby dane finansowe i bez mojego "przymuszania". Po to właśnie ustawodawca stworzył JAWNOŚĆ!! Nie musieliby się teraz czerwienić, wstydzić i tłumaczyć... Zauważ, że to są szczątkowe dane na temat 140tyś PLN z całego budżetu gminy na poziomie około 30MLN PLN!! Ojojoj... myślę, że w reszcie tej kwoty jest jeszcze więcej powodów do wstydu.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2015-11-24 09:29:36
Do Neo - tu nie ma znawców. Tutaj są ludzie z własną opinią na temat wydatkowania pieniążków. Odpowiem zatem na Twoje pytania. Najpierw jednak przeczytaj komentarz "adama". Znajduje się troszkę niżej. Na co wydawać pieniądze przeznaczone na walkę z uzależnieniami? Oczywiście na walkę z uzależnieniami! Edukacja młodzieży, spotkania z ludźmi, którzy doświadczyli nałogów. To nie są rzeczy drogie i jest wielu wolontariuszy, którzy są skorzy do działania. Trzeba tylko chcieć. Szukać osób, którym trzeba pomóc i pomagać im nawet jeżeli tej pomocy nie chcą lub nie widzą, że jej potrzebują. Potrzeby te to straszne koszty... nie tylko materialne. Aktualnie jest wielu ludzi, którzy w naszej gminie potrzebują pomocy i nie wiedzą gdzie jej szukać. Są osamotnieni - w zamian tego kupowane są rowery dla emerytów. Alkohol, narkotyki to nie tylko dewiza rodzin uboższych... często bywa to wręcz przeciwnie! Należy też czasem odpuścić z subwencji oświatowej (gmina dostaje kasę z oświaty za każdego ucznia) i nie przyjmować osób, którzy wyrzucani byli z leszczyńskich szkół. To nie jest nowe zjawisko - działo się to nawet jeszcze jak ja byłem uczniem w LO. Już wtedy nie było problemu z zakupem różnych różności.... importem sprowadzało się do nas takich ludzi z miasta. Co można zrobić? Dużo można zrobić! Odpowiadając na Twoje drugie pytanie. Nikt nie stwierdza, że pieniądze z funduszu korkowego wydane są niezgodnie z prawem. Masz rację - bardzo łatwo wziąć gotowca, ściągnąć czyjeś rozwiązania i wydawać pieniądze zgodnie z czyimiś mniej lub bardziej szczerymi intencjami. Jak widać pieniądze z funduszu korkowego można wydać dosłownie na wszystko... i wytłumaczyć to walką z uzależnieniami. Tylko jaką ocenę wystawią sobie nasi samorządowcy, którzy ściągnęli zadanie domowe?? Oni sami sobie wystawią na 100% ocenę celującą... lecz zaglądamy w te dane byśmy i również my mogli im wystawić ocenę. Ilu osobom pomogli a ile osób po prostu za te pieniądze zadowalają? Czy pieniądze z funduszu korkowego są na rozrywki? Jeżeli tak uważasz... każdy ma prawo do własnej opinii.
Od: ~Neo (Gość) z dnia 2015-11-24 08:23:00
1. Każdy wypisuje, na co nie wydawać pieniędzy z tego funduszu. A może ktoś da KONKRTNY pomysł, w jaki sposób wykorzystać te pieniądze? 2. Z tego co wiem wszystkie gminy opracowują programy alkoholowe wg jakiegoś programu ogólnopolskiego albo rozporządzenia. I tam napisane jest, na co mogą być wydawane pieniądze z tego funduszu. rozumiem, że każdy tu ma taki program w małym paluszku. Sami znawcy. Trochę śmiesznie się czyta niektóre wpisy :)
Od: ~sponsor (Gość) z dnia 2015-11-23 23:56:09
Czy Admin za twoje bawi się albo karmi wyborców ???zastanów się zanim coś palniesz xxx,widzę że co nie którzy nie ogarniają tematu a szkoda i żal mi ich z tego powodu
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2015-11-23 19:05:16
W jakim celu? Nie osiągam żadnych dochodów ze źródeł pochodzących ze środków publicznych tak więc nie ma ryzyka, że matacze, kradnę, wyciągam tylnymi drzwiami pieniądze podatników. Ja danych dotyczących wydatków w ramach funduszu korkowego nie przedstawiłem - przedstawił je urząd gminy. Gdyby urząd czynił to rok rocznie - nikt by nie był zdziwiony, że takie dane są jawne. Miejmy nadzieje, że niebawem przestaniemy się dziwić wiedzą na temat wydatkowania naszych własnych pieniędzy. Samorządowcy muszą przestać myśleć o pieniądzach publicznych jak o swoich pieniądzach i dzielić je w ukrytych kręgach... "ktoś coś dostaje od wójta, od gminy"... bzdura... TO SĄ NASZE PODATKI! Twoim zdaniem to źle, że dochodzę prawa jawności wydatkowania publicznych pieniędzy w gminie Włoszakowice?
Od: ~x x x (Gość) z dnia 2015-11-23 18:52:57
Bardzo ładnie przedstawił Pan "Admin"(rzekomo anonimowy) płace wraz z danymi osobowymi. Prosiłbym, by umieścił Pan również swoje dochody. Jesteśmy ciekawi ile to Pan zarabia.
Od: ~obserwator (Gość) z dnia 2015-11-23 13:15:38
W 100% zgadzam się z gościem.Nic dodać nic ująć.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2015-11-23 12:09:31
Ja bym może tak ostro nie szedł i nie stwierdzał, że tutaj finansuje się ludzi wójta. Ja uważam, że ważne rzeczy jakimi jest edukacja, wspieranie caritas, orkiestr dętych oraz emerytów nie powinny być finansowane z pieniędzy przeznaczonych na walkę z uzależnieniami. Przyjemności przyjemnościami... lecz pieniądze z funduszu korkowego winny być przeznaczane również na rzeczy ważne. Edukacja - jest przecież na to subwencja oświatowa, dlaczego skubie się fundusz korkowy? Caritas - środki z opieki społecznej, orkiestry dęte oraz emeryci... fajnie mieć na to pieniądze w bogatej gminie... lecz dlaczego nie starcza ich na walkę z alkoholizmem, narkotykami itp itd? Ktoś się boi... że któryś z emerytów uzależni się od dopalaczy? Urząd ma pieniądze na takie przyjemności... to niech tak je wydaje. Tylko co powiedzieć ludziom, którzy szukają pomocy? Że jej nie dostaną bo był kupiony rower? Po to jest fundusz korkowy? Młodzieży się życie marnuje... byleby nie zauważyć problemu? Fakt faktem, kiedyś młodzież sama sobie musiała radzić. Ktoś wpadł w tarapaty to miał problem i mówiło się, "sam sobie zawinił". Lecz dzis mamy inne czasy. Dziś mamy dużo pieniędzy na pomoc młodzieży, rodzicom, potrzebującym pomocy. Wydajemy te pieniądze niestety w większości na przyjemności. Czy tak powinno być? Ja uważam, że nie... Widać, że każdy z nas ma swoją... często odmienną opinię. Fajnie jest ją mieć, prawda? Czy nie powinniśmy mieć dostępu do informacji również odnośnie innych wydatków?
Od: ~gośc (Gość) z dnia 2015-11-23 09:20:28
jak dla mnie to jedna z pralni brudnych pieniędzy - wstyd przez duże W. walka z uzaleznieniami to nię zajęcia wyrównawcze dla młodziezy , to nie jazda na basen, ani zakupy kopiarek (TS2080-toschiba)to nie wynagrodzenie dla nauczycieli lub instruktorów gry w piłkę czy kulki. Również jest to dowód na to jak się wspiera swój rodzimy produkt, hadndel. Zakupy w sklepach włoszakowickich to koszty ok. 100 zł ale w hipermarketach Lidl, Biedronka, Tesco placówkach handlowych z poza włoszakowic to kwoty powalające.Ewidentnie widac tu dofinansowanie dla ludzi włodarza i ich koników- saksofon (orkiestr) rower (emeryci i renciści)
Od: ~obywatel (Gość) z dnia 2015-11-22 22:00:58
W naszej gminie problemów nie ma wcale tylko same pozytywy.Czytając naszą lokalną gazetkę można tylko stwierdzić wzór konspekt pisaną przez naszego władcę a rzeczywistość jest zupełnie inna .A ta strona jest właśnie tego dowodem
Od: ~xyz (Gość) z dnia 2015-11-22 11:49:09
Walka z nałogami w naszej gminie to bzdura. Czegoś takiego nie ma. Nikt nie tylko rodzina adama nie ma pomocy. Przyznanie się do istnienia takiego "problemu" to afront wobec dyrektorów, caritasu a na koniec samorządu. Przecież jak pod idealnymi rządami może powstać problem nałogu? Jak widać pieniądze na walkę z nałogami wydawane są na przyjemności.... zadowalanie wyborców stało się priorytetem. Pomoc dla rodziców? Coś takiego nie istnieje!
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2015-11-21 13:48:31
Adam - Twoja szczerość jest rozbrajająca... dziękuje Ci za nią, dzięki temu możemy poznać codzienność tą rzeczywistą, a nie tą promowaną. Powiedz mi, czy uzyskaliście kiedykolwiek i jakąkolwiek pomoc ze środków pochodzących z funduszu korkowego? Czy ktokolwiek zgłosił się do Was z ofertą pomocy w zaistniałym problemie?
Od: ~adam (Gość) z dnia 2015-11-20 17:24:44
(USUNIĘTE NA PROŚBĘ AUTORA - ADMIN)
Od: ~obserwator (Gość) z dnia 2015-11-20 11:55:48
Nikt głupi nie jest te zestawienie wydatków jest tak skonstruowane ażeby do niczego się nie doczepić,dla mnie bynajmniej jest nie zrozumiałe np.(zestawy interaktywny avtek TS2080 dla ZSO Włoszakowice)na kwotę 11915,99 i nasuwa się pytanie czy chodzi o jeden zestaw czy o dwa albo o sto???Ja jako podatnik chciałbym wiedzieć dokładnie ile ich było!
Od: ~URZĘDNIK gminny (Gość) z dnia 2015-11-19 22:05:04
Szkoda że ADMIN nie masz dostępu do całej księgowości lub faktur to dopiero byłby ubaw . Teraz wiemy dlaczego wójt tak " broni jawności" finansów. A myślałem że niektórzy są w cichej opozycji tak się wyrażali - no ale płatne nagrody to załatwiają .
Od: ~ekonom (Gość) z dnia 2015-11-19 21:47:55
No to mamy wyjaśnione dlaczego wielu z tej listy o wójcie i gminie musi wyrażać się poddańczo . GDYBY nie te drogie dopłaty hali sportowej - to plajta. Brawo ADMIN 3-lata wygłupów Stasia i osiągnięty cel.
Od: ~pijok (Gość) z dnia 2015-11-19 16:44:43
a logopedia potrzebna tym którym sie jezyk tylko po alkoholu prostuje...
Od: ~hmmm (Gość) z dnia 2015-11-19 16:03:57
turnusy na hali w gzk są bardzo drogie i jeszcze finansują się z naszych podatków???? jaki to ma związek z nałogami to ze nie potrafia zorganizować wakacji w normalnych pieniądzach??? ile muszą na tym zarobić??? to ile by to bylo bez dotacji z podatku od pijaczyn? 1200 zloty od dziecka? ludzie LICZCIE pieniądze.... i pijcie NA ZDROWIE!!
Od: ~Daniel (Gość) z dnia 2015-11-19 15:01:28
Zauważyłem, że jest tam bardzo dużo nazwisk... które generują duże koszty. Oprócz tego bardzo dużo pieniędzy pochłania lokalna organizacja walcząca z nałogami czyli Gminny Zakład Komunalny sp. z o.o. Dodatkowo na liście płac widać nazwisko Jagodzik. Najwyraźniej praca w gminie zaczyna być rodzinną tradycją. Widzę również rowery dla emerytów, McDonalda, saksofon dla orkiestry dętej oraz tablicę multimedialną dla szkoły. To też w ramach walki z uzależnieniami? I co jest powodem tajemnicy w dostępie do faktur? Co było w tych spożywczakach kupowane za tak wysokie kwoty? Byle nie FULL MOCNY bo to kiepska walka z uzależnieniami.
Od: ~Admin (Gość) z dnia 2015-11-19 14:17:03
Proste - jeździ na koniu - nie pije! :)
Od: ~obywatel (Gość) z dnia 2015-11-19 14:04:33
Dość ciekawa lektura wydatków ,np.co wspólnego ma związek hodowców koni z walką z alkoholizmem?

Kategorie

- ZABYTKOWY KOMPLEKS PAŁACOWY - ZBARZEWO!
- Absurdy z Włoszakowic
- Tematy z kategorii mało poważne, lecz ważne!
- Budżet gminy Włoszakowice za rok 2016.
- Respektowanie prawa w gminie Włoszakowice.
- Inwestycje w gminie Włoszakowice.
- Nieszczęśliwe zdarzenia na terenie gminy Włoszakowice.
- Spojrzenie na pracę samorządowców.
- Stowarzyszenie na rzecz rozwoju gminy Włoszakowice
- Wydarzenia kulturalne.
- Inicjatywa Społeczna w gminie Włoszakowice.
- Włoszakowickie cuda natury.
- Ciekawe informacje dotyczące gminy Włoszakowice.
- Wybory samorządowe 2018.

Twój profil

Jeżeli posiadasz konto na naszym blogu Zaloguj się lub utwórz Nowy profil

Ostatnio zarejestrowani

- mike98
- GBrozavetrov
- Brerretymaf
- 667274635
- 2.3 Quad 4 OHC

Facebook